Craiova: Ford vrea să amâne lansarea noului model, programată în această vară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Surse oficiale, citate de Ziarul Financiar, afirmă că Ford vrea să ceară în cadrul comisiei de renegociere a contractului de privatizare a fabricii de automobile de la Craiova amânarea lansării modelului nou, anunţată de oficialii Ford pentru această vară.

Una dintre principalele angajamente anunţate de Ford atât la preluare uzinei de la Craiova cât şi la lansarea oficială a producţiei în fabrică, pe 8 septembrie 2009, ar putea fi amânat din cauza scăderii vânzărilor din piaţa auto. „Ford va cere Guvernului decalarea calendarului de lansare a producţiei noului automobil având în vedere că nu mai are rost să se grăbească pentru o piaţă care probabil nu-şi va reveni până în 2012. În acelaşi timp, vor să ne dea înapoi mai repede o parte din activele pe care le-au preluat odată cu uzina de la Craiova”, au precizat surse oficiale pentru Ziarul Financiar.
De altfel, declaraţiile Ford în legătură cu menţinerea angajamentelor s-au nuanţat azi, oficialii companiei lăsând să se înţeleagă faptul că producţia va fi mărită în funcţie de cererea de pe piaţă, nu de angajamentele luate prin contractul de privatizare. „Angajamentul pe care Ford şi l-a asumat faţă de Craiova şi România rămâne neschimbat . Astfel, planul nostru este acela de a îndeplini angajamentele asumate în privinţa locurilor de muncă, a investiţiei şi a capacităţii de producţie. Toate aceastea se întâmplă în pofida crizei economice fără precedent, care a început de când Ford a semnat contractul de privatizare. Ne aşteptăm ca activitatea la fabrica Ford de la Craiova să se intensifice pe măsura ce piaţa auto îşi revine”, au declarat oficialii Ford pentru „Adevărul”.

700 de maşini asamblate în patru luni

Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, Ford a asamblat în primele patru luni ale anului doar 699 de autoturisme de tip Transit Connect. Potrivit contractului de privatizare, Ford ar putea plăti daune statului român de 14 milioane de euro în cazul în care va produce mai puţin de 200.000 de autovehicule anul viitor. Tot în contractul de privatizare însă există stipulate situaţii „de forţă majoră”, definită ca „modificări semnificative în legea aplicabilă, tendinţe defavorabile de piaţă, ca, de exemplu, modificări defavorabile semnificative cu privire la cererea în industrie/pentru segmentul respectiv, acceptare slabã pe piaţă a autovehiculelor Ford produse în România, modificări adverse semnificative în preţurile energiei electrice şi materiilor prime, care ar putea avea un impact important asupra cererii sau alte tendinţe economice globale adverse neprevăzute, precum şi războaie (…) şi alte elemente”. În aceste cazuri, Ford poate renunţa cu totul la investiţie sau poate cere prelungirea termenelor, fără vreo sancţiune, dacă situaţia se menţine mai mult de şase luni.

Reamintim faptul că Ford a solicitat Guvernului contituirea unei comisii de renegociere a contractului de privatizare a fabricii de automobile din Bănie. Preşedintele AVAS, Aurelian Popa, a declarat atunci că Ford vrea numai să scape de anumite active preluate în momentul privatizării.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite