Al doilea pod între România şi Bulgaria are nevoie de reparaţii la un an de la inaugurare
0Podul Calafat-Vidin are nevoie de reparaţii la un an şi trei luni de la inaugurare. O suprafaţă de asfalt a trebuit să fie înlocuită în întregime.
Noul pod peste Dunăre dintre România şi Bulgaria, de la Calafat-Vidin, a fost denumit „Noua Europă“ („New Europe“). România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.
Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.
O suprafaţă de asfalt de pe o parte a podului a fost înlocuită în întregime în luna septembrie. Lucrările sunt realizate de firma spaniolă FCC, care s-a ocupat şi de construcţia podului Calafat-Vidin.
Firma care se ocupă de reaparaţii nu a fixat un termen limită de finalizare. Deocamdată nu se ştie nici cine este societatea care va controla calitatea lucrărilor.
Lucrările care se efectuează şi în acest moment pe podul Calafat-Vidin nu afectează traficul.

Costul construcţiei podului a fost estimat la circa 273 de milioane de euro, din care partea bulgărească a plătit aproximativ 225 de milioane de euro, iar restul a revenit statului român.
