Poluare cu păcură în Portul Constanţa. Vinovatul, amendat cu 50.000 de lei

0
0
Poluare cu păcură în dana 69 foto ABADL
Poluare cu păcură în dana 69 foto ABADL

Nu s-a putut estima cantitatea de păcură deversată în mare, dar specialiştii au stabilit că a fost afectată o suprafaţă de 6.000 de metri pătraţi.

Incidentul s-a produs în data de 3 decembrie la bordul mototancului Bellona, acostat în linia a doua în dana 69, aflat sub operaţiuni de încărcare de păcură prin transferul direct de la motonava Tethys, sub pavilion Rusia.

„S-a deversat păcură prin gura din pupa bord babord a tancului numărul 5, pe coverta mototancului Bellona şi apoi în acvatoriul danei 69. Nu s-a putut estima cantitatea de produs petrolier deversată, dar s-a stabilit că a fost afectată o suprafaţă estimată de aproximativ 6000 mp (discontinuu). La momentul producerii poluării ambele ambarcaţiuni erau înconjurate de baraje absorbante”, transmite Administraţa Bazinală de Apă Dobrogea Litoral (ABADL).

După producerea evenimentului societatea Oil Terminal SA a instalat un baraj flotant antipoluant în capătul danelor 69-70, pentru izolarea zonei, astfel că s-a reuşit stoparea extinderii undei de poluare în întreg acvatoriu portuar.

În perioada 03-21 decembrie, reprezentanţii C.N. Administratia Porturilor Maritime S.A. Constanta au intervenit pentru depoluarea zonei cu o navă specializată, cu autospeciale tip Vidanjă şi Womă ce au acţionat dinspre uscat spre mare pentru eficiantizarea operaţiunilor de depoluare. În toată această perioadă zonele afectate din acvatoriu au fost izolate cu baraje flotante antipoluante şi absorbante.

În urma verificărilor efectuate de către inspectorii A.B.A.D.L. s-a stabilit că extinderea poluării a fost cauzată de gradul de uzură ridicat al barajului flotant antipoluant montat în jurul navelor.

Potrivit legii, în astfel de cazuri inspectorii A.B.A.D.L. nu aplică amenzi, ci reprezentanţii Capităniei Portului Constanţa, care au şi sancţionat poluatorul - nava Bellona - cu amendă contravenţională în valoare de 50.000 lei.

„Ţinând cont de faptul că zona danelor unde îşi desfăşoară activitatea SC OIL Terminal SA este o zonă cu potenţial ridicat de apariţie a poluărilor cu produs petrolier şi pentru a preveni producerea de incidente care pot afecta calitatea apei, inspectorii au solicitat Administraţiei Porturilor Maritime S.A. Constanţa, să ia toate măsurile care se impun pentru ca barajele care se instalează în jurul navelor care transbordează produse petroliere să fie corespunzătoare din punct de vedere tehnic. Zona în care s-a produs evenimentul este monitorizată în continuare”, a declarat şeful Serviciului Inspecţiei Bazinale de Apă din cadrul A.B.A.D.L, Cristian Omocea.

Citeşte şi:

Lenjerie intimă din Bangladesh, confiscată în Portul Constanţa. Marfa trebuia să ajungă în Maramureş

Navă sub pavilion Panama, cu 12 marinari la bord, abandonată în Portul Constanţa

Constanţa


Ultimele știri
Cele mai citite