Noul pod de la Agigea, cel mai mare pod hobanat din România, deschide traficul între Autostrada Soarelui şi Portul Constanţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noul pod de la Agigea este cel mai mare pod hobanat din România Foto APMC
Noul pod de la Agigea este cel mai mare pod hobanat din România Foto APMC

Principala realizare a noului pod de la Agigea inaugurat luni, 19 octombrie, este că face legătura între Autostrada Soarelui şi Portul Constanţa. Traficul greu, care era nevoit să tranziteze localităţi (Constanţa, Lazu sau Agigea) şi DN39 Constanţa-Mangalia, are acum drum liber spre poarta maritimă a ţării. Traficul spre litoral se face în continuare pe vechiul pod de la Agigea.

Noul pod de la Agigea, situat la Km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră, este cel mai mare pod hobanat din România şi a fost inaugurat luni, 19 octombrie 2015. Odată cu el a fost deschis circulaţiei şi accesul, pe ambele sensuri, pe la Poarta 10 bis (Agigea) a Portului Constanţa.

Proiectul a apărut ca o necesitate pentru conectarea Portului Constanţa la Autostrada Bucureşti-Constanţa, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanţa. Era nevoie de crearea unei alternative, printr-o bretea de conectare la şoseaua naţională existentă (DN39 Constanţa-Mangalia). Astfel se asigură o legătură directă între zonele de nord şi de sud ale Portului Constanţa, fără tranzitarea oraşului.

Podul rutier are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

„Lucrările de montaj a aparatelor de reazem definitive s-au finalizat pe 6 octombrie 2015, acum fiind îndeplinite condiţiile pentru demararea etapei de recepţie la terminarea lucrărilor“, au declarat reprezentanţii Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa.

image

Noul pod de la Agigea a avut nevoie de câteva componente:

- viaducte de acces la pod;

- un viaduct pe malul stâng cu o lungime de 281,15 metri (spre Constanţa), cu 8 deschideri;

- un viaduct pe malul drept cu o lungime de 262,42 metri (spre Agigea), cu 8 deschideri;

- un pasaj de trecere la nivel cu calea ferată;

- lucrări de drumuri de acces spre zona de nord şi de sud a Portului Constanţa, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a municipiului Constanţa (A4), cu o lungime totală de 1.700 metri;

- lucrări de construcţii civile şi anume două clădiri pentru asigurarea controlului accesului în port;

- parcări în zonele de acces la noile porţi de acces, 7 si 10 bis;

- lucrări hidrotehnice şi de consolidări.

Termenul de finalizare a lucrărilor la întregul proiect era 31.10.2014, dar acesta a fost amânat cu un an.

Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră este o investiţie finanţată prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului. Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa“ este de 191.797.112 lei. Antreprenor al proiectului a fost firma Apolodor.

image

Din acest proiect face parte şi obiectivul „Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe DN39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră şi joncţiunea cu DN39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord“. Aceasta a fost realizată de Asocierea Bilfinger Baugesellschaft mbH - ABC VAL Constanţa.

Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.

Noul pod de la Agigea face legătura între Autostrada Soarelui şi Portul Constanţa

Vă mai recomandăm

FOTO VIDEO Cum arată noul pod hobanat ce traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră

FOTO VIDEO Noul pod rutier al Canalului Dunăre - Marea Neagră a intrat în testele de rezistenţă a structurii

Tablierul central al podului rutier din Portul Constanţa a fost montat. Va fi cel mai mare pod hobanat din România

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite