Infrastructura feroviară a Portului Constanţa a intrat în reparaţii
0Sute de vagoane abandonate sau aflate sub sechestru au blocat liiniile ferate din Portul Constanţa. După ce multe din acestea au fost duse la fier vechi, Ministerul Transporturilor a început lucrările de reparaţii ale infrastructurii.
Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor, a anunţat că au început lucrările de reparaţii la infrastructura feroviară din incinta Portului Constanţa.
„Au fost semnate ordinele începere a lucrărilor şi procesele verbale de predare a amplasamentelor pentru repararea a 35 de linii (cu o lungime totală de 13,39 km) şi a 75 aparate de cale”, spune ministrul.
Lucrările se desfăşoară pe raza staţiilor Port Zona A, Port Zona B şi Port Mol V, iar durata de execuţie a lucrărilor este de 149 de zile.
Finanţarea este asigurată din Fondul de rezervă al Guvernului României.
După începerea războiului din Ucraina, Portul Constanţa a devenit vital pentru asigurarea exporturilor de cereale din această ţară. Presiunea pe Port a crescut constant, ieşind la iveală că sute de vagoane sechestrate de ANAF sau abandonate blocau infrastructura feroviară a acestuia.
foto: Sorin Grindeanu
Vă recomandăm şi:
Porturile româneşti stau sub uriaşa presiune a exporturilor ucrainene