FOTO Aproape 70.000 apeluri la 112, înregistrate în anul 2012. Tu ştii să suni corect în caz de urgenţă?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Apelurile la 112 sunt preluate de operatoare care direcţionează solicitarea FOTO Adevărul
Apelurile la 112 sunt preluate de operatoare care direcţionează solicitarea FOTO Adevărul

Ziua de 11 februarie 2013 simbolizează Ziua Europeană a Numărului de Urgenţă 112. Numărul de urgenţă 112 este comun în toate statele Uniunii Europene şi se foloseşte pentru a contacta gratuit serviciile de urgenţă.

Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (poliţie, ambulanţă, jandarmerie, pompieri) în orice ţară a Uniunii Europene.

Potrivit unor statistici, doar 34% dintre persoanele care călătoresc frecvent şi doar 26 % dintre toţi europenii ştiu că 112 este numărul european unic pentru apeluri de urgenţă la care pot suna când au nevoie de asistenţă, atât în interiorul, cât şi în afara ţării lor.

La nivelul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Constanţa, în anul 2012, au fost înregistrate 69.021 solicitări prin sistemul 112, care au vizat diferite solicitări referitoare la infracţiuni comise cu violenţă, diferite furturi, tulburarea ordinii şi liniştii publice, accidente rutiere, diverse.

Pentru a solicita sprijinul poliţiştilor, cetăţenii pot apela numărul unic de urgenţă 112 sau se pot adresa celor mai apropiate secţii sau posturi de poliţie.

În 2012, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea al judeţului Constanţa a gestionat aproximativ 25.000 apeluri primite prin 112, cele mai multe fiind în luna iulie – circa 3.000 solicitări.

Procedura corectă

Luni, 11 februarie, a fost ziua informării. Poliţiştii au mers în şcoli pentru a explica elevilor importanţa şi utilitatea Numărului Unic European de Urgenţă 112, precum şi modul corect de apelare.

La rândul său, Oficiul Judeţean de Telecomunicaţii Speciale Constanţa a primit vizita elevilor clasei a IV-a C de la Şcoala Gimnazială nr. 7 Remus Opreanu Constanţa. Copiii au primit explicaţii despre funcţionarea sistemului de urgenţă 112: când şi cum trebuie apelat acest serviciu, ce informaţii trebuie să dăm operatorului, precum şi ceea ce trebuie evitat într-o situaţie de urgenţă. Elevii au participat apoi la acţiuni demonstrative alături de echipajele Poliţiei, Jandarmeriei, Ambulanţei şi Pompierilor.

Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie atunci când este necesară intervenţia instituţiilor specializate, în situaţia în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

112 este numărul unic de urgenţă care poate fi apelat în toate cazurile în care incidentele au sau pot avea un efect negativ asupra persoanelor, a mediului sau a proprietăţii şi necesită intervenţia imediată a Poliţiei, Ambulanţei, Pompierilor sau Jandarmeriei.

Apelul către acest număr trebuie efectuat cât mai curând posibil din momentul producerii evenimentului. Operatorul care va prelua apelul vă va chestiona în vederea stabilirii naturii urgenţei! Apelarea abuzivă a acestui număr poate costa viaţa unui semen aflat în pericol. Convorbirile efectuate în sistemul 112 sunt înregistrate.

Persoana care apelează 112 trebuie să respecte urmatoarele reguli:
    - să nu intre în panică;
    - să răspundă clar tuturor întrebărilor operatorului;
    - să declare cât mai concis cele întâmplate;
    - să menţioneze clar adresa la care s-au produs evenimentele (inclusiv punct de reper);
    - să respecte indicaţiile operatorului până la sosirea echipajelor de intervenţie;
    - să nu închidă telefonul până în momentul în care operatorul solicită acest lucru.
 

Constanţa

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite