Ce spune Administraţia Porturilor despre protestele transportatorilor de mărfuri containerizate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Arhiva Adevărul
Foto Arhiva Adevărul

Un protest al transportatorilor de mărfuri containerizate la adresa Constanta South Container Terminal (CSCT) este programat în Portul Constanţa Sud Agigea pentru luni, 23 octombrie.

Transportatorii de mărfuri containerizate, susţinuţi de agenţii liniilor de navigaţie şi operatorii portuari din domeniul transportului containerizat susţin că CSCT a implementat un sistem online de programare a intrărilor şi ieşirilor containerelor din terminal care va duce la întârzieri foarte mari.
 
„CSCT, prin poziţia sa dominantă de pe piaţă (fiind singurul terminal de containere din Portul Constanţa Sud), şi atitudinea delăsătoare a administraţiei Portului (CNAPM), care nu a creat condiţiile dezvoltării şi a unui alt terminal pentru a exista concurenţă (aşa cum se practică în porturile dezvoltate), dar şi neimplicarea Ministerului Transporturilor pun în pericol grav importul şi exportul de mărfuri prin întârzierile cauzate de livrările ce se realizează pentru industria internă”, se arată într-un comunicat al transportatorilor.

În replică, şi Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a transmis un comunicat de presă în care spune că „urmăreşte cu interes desfăşurarea protestului de la Constanta South Container Terminal, fără a se implica în treburile interne ale unui operator privat”.

De asemenea, Nicolae Dan Tivilichi, director general al CN APM SA face următoarele precizări cu privire la „poziţia dominantă a CSCT şi atitudinea delăsătoare a administraţiei Portului”:

„În Portul Constanţa funcţionează două terminale de containere, unul în partea de sud şi unul în partea de nord, iar volumul total de containere care tranzitează Portul Constanţa nu necesită deschiderea unui nou terminal specializat. Volumul record de trafic al CSCT a fost înregistrat în anul 2008, cu 1.094.059 TEU, în ultimii ani traficul nu a depăşit 800.000 TEU, iar capacitatea anuală a terminalului este de 1.200.000 TEU. Prognozele de trafic realizate pentru Marea Neagră, în cazul containerelor, nu motivează investiţia într-un nou terminal specializat”.

Pe aceeşi temă:

Marinarii abandonaţi pe o navă arestată în portul Agigea, repatriaţi după zece luni

Captură impresionantă de marfă contrafăcută în Portul Constanţa Sud Agigea









                                                      

 

Constanţa

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite