Alternativa Techirghiol, drumul expres al litoralului. Care este stadiul proiectului
0Vara, DN 39 (şoseaua Constanţa-Eforie-Mangalia-Vama Veche) este coşmarul şoferilor, cu kilometri întregi de maşini care stau bară la bară. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) explică pentru „Adevărul“ că există o soluţie deja avansată ca realizare: un drum expres, Alternativa Techirghiol.
Drumul Expres al litoralului (o idee vehiculată încă de pe vremea când Ludovic Orban era ministru la Transporturi) ar urma să aibă circa 27,5 kilometri şi se va desprinde din Autostrada de Centură a Constanţei (A4), de la capătul Autostrăzii Soarelui (A2), urmând să se descarce la giratoriul de pe DN39 spre Olimp.
Alternativa Techirghiol traversează astfel teritoriile unităţilor administrativ-teritoriale Constanţa, Cumpăna, Agigea, Techirghiol, Topraisar, Eforie, Tuzla şi 23 August.
Reporterii „Adevărul” au solicitat Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) date despre acest proiect şi momentul când ar putea începe lucrările de construire ale drumului expres.
„În prezent, contractul se află în ultima etapă de realizare a Studiului de Fezabilitate (SF), urmând a se finaliza Studiul Geotehnic, documentaţia privind identificarea proprietarilor şi alte operaţiuni tehnice. După finalizarea acestui SF, indicatorii tehnico economici vor fi avizaţi în cadrul C.T.E.-CNAIR.
Ulterior, se vor parcurge toate etapele de avizare până la aprobarea prin Hotărâre de Guvern, respectiv avizare în cadrul C.T.E. – Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi avizare în cadrul Consiliului Interministerial”, explică CNAIR stadiul proiectului.
Conform CNAIR, lansarea procedurii de execuţie a drumului va fi demarată după finalizarea proiectării, adică după trimestrul I al anului 2023.
Drumul expres, conform planurilor CNAIR sursa: CNAIR
Costul drumului expres va fi calculat după realizarea documentaţiei tehnice, spune CNAIR, dar, conform unui parlamentar de Constanţa, deputatul PNL Marian Cruşoveanu, ar fi nevoie de circa 500 de milioane de euro, bani asiguraţi prin Programul Operaţional de Transport (POT).
„Alternativa Techirghiol” va influenţa infrastructura rutieră naţională majoră în special la nivelul drumurilor naţionale din zona proiectului, cum este cazul drumurilor naţionale DN 39 (Constanţa-Mangalia-Vama veche) şi DN 38 (Agigea-Negru Vodă).
CNAIR susţine că, odată finalizat proiectul, legătura dintre nordul şi sudul litoralului se va face mai uşor (mai ales în sezonul estival), se va reduce timpul de călătorie între diferite localităţi interdependente economic şi se degrevează de trafic DN 39 şi DN 38, care prezintă lungimi însemnate de traseu în intravilanul unor localităţi, ceea ce va duce şi la scăderea numărului de accidente rutiere.
Un alt avantaj al construirii Alternativei Techirghiol ar fi reducerea emisiilor poluante din localităţi şi oraşe precum şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă, dezvoltarea socio-economică a zonelor adiacente.
Vă recomandăm şi:
Hamsia prăjită, gustul vacanţei pe litoral. Cum sunt păcăliţi turiştii la mare