180 de pasageri români, trimiși fără bagaje în Germania. Compania aeriană nu le-a dat nicio explicație

0
Publicat:

De două zile, cei 180 de pasageri români ai unei curse aeriene București - Koln, se chinuie să își recupereze sau, măcar, să afle informații despre bagajele lor de cală, lăsate de compania aeriană, pur și simplu, în București. 

Bagaje de cală sursa: arhiva Adevărul
Bagaje de cală sursa: arhiva Adevărul

Pasagerii au decolat de pe aeroportul Otopeni cu un avion al companiei Wizzair, în data de 6 decembrie 2023, la ora 17.05 și au ajuns în Koln fără niciun bagaj de cală. Printre ei se numără și Cosmin Bârzan, directorul Centrului pentru Resurse Civice Constanța, care călătorea împreună cu mama sa. 

„Primul semn de întrebare a fost din partea unui cuplu, care călătoreau cu un copil mic, și cărora li s-a permis să ia căruciorul în avion, deși de regulă acesta este trimis la cală. Deci stewardesele știau, din punctul nostru de vedere, al pasagerilor, că bagajele noastre nu vor fi în avion”, a declarat acesta. 

Ulterior, un pasager, care avea o aplicație de localizare a bagajului, s-a uitat de curiozitate în telefon și a văzut că bagajul său este în aeroportul Otopeni. Atunci oamenii le-au luat la întrebări pe însoțitoarele de zbor care „s-au arătat foarte surprinse”, spune Cosmin, că li se pun astfel de întrebări întrucât credeau că pasagerii sunt la curent cu situația. 

Confirmarea a venit pe aeroportul din Germania, când niciun pasager nu a primit bagajul de cală și, ceeea ce este mai grav, nicio informație. Culmea, spune Cosmin Bârzan, si cel care au plecat din Koln spre România, cu același zbor, de retur, au fost trimiși tot fără bagaje. 

„Am reușit să aflăm, pe surse, căci oficial nu ne-a răspuns nimeni la nicio întrebare, faptul că avionul cu care trebuia să decolăm, avea o defecțiune. Drept consecință, cei de la WizzAir l-au înlocuit, cu un alt avion, însă și acesta avea o defecțiune la trapa de cală. Așa că pur și simplu nu au mai urcat bagajele în avion, fără să ne anunțe și am decolat. Din punctul meu de vedere vina se împarte între compania aeriană și cea de handling, din Otopeni”, spune Cosmin Bârzan. 

Situația este cu atât de mai gravă cu cât unii dintre pasageri au în bagaje medicamente, pentru afecțiunile de care suferă, sau documente de care au nevoie, precum și bunuri de valoare, iar niciun reprezentat al companiei nu i-a contactat, până la această oră, ca să le explice cum vor intra, totuși, în posesia bagajelor, pentru transportul cărora fiecare pasager a plătit taxe de zeci de euro

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite