Sfaturi pentru tinerii antreprenori de la cea care s-a ocupat de imaginea Bosch: „Trebuie să dovedeşti în fiecare zi că eşti foarte bun!“
0Eleni Scheffäl (36 de ani) şi-a deschis, oficial, propria firmă de comunicare în urmă cu puţin timp, divizia B2B a companiei ce-i poartă numele. Asta după ce mai bine de 6 ani s-a ocupat de partea de comunicare a filialelor Bosch din Bulgaria şi România.
„Am vrut să urmez pasiunea mea pentru comunicare, moderare şi business coaching într-un mediu mai provocator. Robert Bosch, fondatorul companiei Robert Bosch GmbH, credea că “Cine încetează să devină şi mai bun, a încetat să fie bun!“, spune Eleni Scheffäl, pe site noii sale firme, într-un interviu de prezentare.
Fostul purtător de cuvânt spune că prin iniţiativa să îşi doreşte să „crească într-un domeniu pe care îl iubeşte“. Divizia B2B a companiei Scheffäl & Scheffäl a fost lansată în urmă cu două zile, pe 5 martie, şi oferă servicii de comunicare, business coaching şi moderare în limbile română, engleză şi germană pentru companiile mici, medii şi mari. Divizia B2B face parte din compania Scheffäl & Scheffäl condusă de Eleni Scheffäl şi mama ei. Firma are un an şi desfăşoară activităţile educative în limba germană - tabere, cursuri - începute în urmă cu mai bine de 20 de ani în cadrul unui ONG.
Tinerilor antreprenori le spune să-şi urmeze visele fără să le fie teamă şi să lupte pentru ele: „Urmaţi-vă pasiunea, fiţi voi înşivă, creşteţi continuu şi creaţi şi adunaţi momente frumoase!“.
„Un alt mare om de afaceri, Richard Branson, a declarat că „Dacă visele tale nu te sperie, nu sunt suficient de mari.” Sunt de acord cu aceste cuvinte, aşa că am căutat un vis care să mă sperie, dar în acelaşi timp să mă şi încânte: antreprenoriatul. (…) Vin dintr-un mediu de afaceri, am studiat managementul afacerilor şi este o mare oportunitate să experimentez, pe pielea mea, viaţa antreprenorială.
În primul rând, este o schimbare de mentalitate. Ca antreprenor, trebuie să renunţi la siguranţa pe care ţi-o oferă un salariu. Trebuie să îţi câştigi lunar banii, deci trebuie să dovedeşti în fiecare zi, diferiţilor clienţi, că eşti foarte bun, că ai produse de calitate şi că ai un plan de afaceri solid.
Având propria firmă este cel mai bun mod de a-ţi testa puterile şi de a-ţi depăşi limitele. Experienţa corporaţiei multinaţionale în care am fost până acum, combinată cu provocările unui start-up mă ajută să cresc. Acum înţeleg mai bine provocările companiilor mici, mijlocii şi mari“, susţine fostul purtător de cuvânt de la Bosch România.
Eleni Scheffäl a lucrat în presă, PR şi marketing. În acelaşi interviu mărturiseşte că are o relaţie specială cu aparatul foto pentru că îi „permite să documenteze momentele frumoase“.
Mai puteţi citi:
Bosch organizează special un târg de joburi la Cluj ca să-şi angajeze circa 100 de oameni
Fabrica Bosch din Blaj, cea mai mare investiţie din Alba în ultimii 10 ani