FOTO „Rabla pentru periuţa ta“ a poposit la Cluj. Studiile arată că românii folosesc, în medie, un tub de pastă de dinţi pe an

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peste 100 de clujeni şi-au „reciclat“ periuţele de dinţi în cadrul acţiunii „rabla pentru periuţa ta“  FOTO: Florina Pop
Peste 100 de clujeni şi-au „reciclat“ periuţele de dinţi în cadrul acţiunii „rabla pentru periuţa ta“  FOTO: Florina Pop

Peste 100 de clujeni şi-au reciclat periuţele de dinţi la primele ore ale dimineţii. În schimbul periuţelor folosite, ei au primit altele noi şi paste de dinţi. Totodată, această acţiune face parte din campania „Zâmbeşte România“ şi are scopul de a-i conştientiza pe oameni privind sănătatea dinţilor lor. Studiile făcute în acest sens arată că mulţi români sunt „certaţi“ cu igiena orală.

Există un program „Rabla“ şi pentru periuţele de dinţi, nu doar pentru maşini. A fost creat anul trecut - sub forma campaniei „Zâmbeşte România“ - de firma GlaxoSmithKline Consumer Healthcare şi brandurile sale pentru a-i conştientiza pe oameni cât de importantă este sănătatea lor orală şi cât de benefic e să mergi la medicul dentist.

Pe Bulevardul Eroilor din Cluj-Napoca, chiar lângă Piaţa Unirii, reprezentanţii firmei amintite şi-au amenajat sâmbătă dimineaţa, 20 aprilie, un cort alături de logo-ul foarte vizibil de la distanţă „Rabla pentru periuţa ta“.

Până la ora 11.00, o sută de clujeni au scăpat de periuţele vechi în schimbul altora noi. Au primit gratuit şi paste de dinţi.

„Campania se numeşte Zâmbeşte România şi este una educaţională. Este adresată atât copiilor, cât şi adulţilor“, spune Andreea Simona Pop, doctoranda în medicină dentară la UMF Cluj-Napoca.

Aceasta a subliniat că este important ca elevii din ciclul primar, adică cei cu vârste cuprinse între 7 şi 11 ani, să fie învăţaţi cum să aibă grijă de dinţi lor şi să meargă la medicul stomatolog deoarece acea perioadă este esenţială în dezvoltarea dinţilor lor.

Campania a ajuns şi în alte oraşe ale ţării şi se va încheia săptămâna viitoare la Constanţa. Ea a fost iniţiată în 2012, iar din martie 2013 a fost reluată.

De ce o astfel de campanie?

Pentru că românii nu prea merg la dentist. Iar cifrele dau de gândit, susţin organizatorii evenimentului pe site-ul campaniei.

Conform unui studiu realizat de către IPSOS în mai 2012, 80% dintre români au probleme dentare, cariile fiind cea mai frecventă afecţiune (71%).
4 din 10 persoane prezintă probleme cauzate de placa dentară bacteriană, iar 3 din 10 au respiraţie urât mirositoare şi dinţi sensibili.

Foarte mulţi susţin că respectă regulile elementare de igienă dentară, adică se spală pe dinţi de două ori pe zi. Studii de piaţă arată că românii consumă, în medie, puţin peste 1 tub de pastă de dinţi pe an şi aproape 2 tuburi pe an - la oraşe, respectiv un tub de pastă de dinţi la aproape 6 ani - în medie, la sate.

Studiile de piaţă arată că orăşenii folosesc, în medie, aceeaşi periuţă de dinţi timp de 1,5 ani.

Vizita la dentist în cifre

80% dintre români au probleme dentare. Sunt reticenţi când vine vorba de mers la dentist. 49% nu au fost la un cabinet stomatologic în ultimul an. 9% dintre români care nu au mers niciodată la dentist. 69% dintre respondenţi au declarat că merg la dentist doar atunci când au probleme. 64% amână uneori tratamentele medicale sau vizitele, motivând că acestea sunt prea scumpe. 15% dintre respondenţi folosesc pastă de dinţi specializată. 25% nu au putut menţiona niciun rol pentru aţa dentară.

Cei mai mulţi români asociază sănătatea orală cu păstrarea dinţilor naturali (80%), lipsa cariilor (75%) sau dinţii albi (46%), dar fără a lua în serios alte probleme, cum ar fi placa bacteriană, dinţii sensibili, respiraţia neplăcută sau problemele gingiilor, se mai arată pe site-ul dedicat campaniei.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite