Cu ce logo intră Clujul în bătălia pentru titlul de Capitală Culturală Europeană 2021

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţia Cluj Capitală Culturală Europeană 2021 a anunţat luni, 8 septembrie, care este logo-ul care va reprezenta Clujul în lupta pentru titlul de Capitală Culturală Europeană 2021 (CCE). Proiectul unei tinere grafic designer a fost declarat câştigător din 79 de propuneri.

Camelia Ştefania Imbuzan (32 de ani) este clujeanca al cărui logo va fi imaginea oficială a Clujului în cursa pentru titlul de CCE. Proiectul său a fost declarat luni, 8 septembrie, câştigător în urma concursului organizat de Asociaţia Cluj Capitală Culturală Europeană 2021.

„Juriul a căutat să găsească coerenţă, atractivitate şi funcţionalitate. Un număr de 615 persoane au votat. Proiectul câştigător reuşeste să fie o imagine puternică, dinamică şi subtilă”, a afirmat, la evenimentul în care a fost anunţat câştigătorul concursului, Florin Moroşanu, preşedintele Asociaţiei Cluj Capitală Culturală Europeană 2021.

Juriul concursului a fost format din Ioan Sbârciu (preşedintele juriului),  Vasile Dâncu, Timotei Nădăşan, István Szakáts, Cătălin Ştefănescu, Camil Tulcan, Bencze László, Willy Cristea şi publicul care a votat online.

Cum a motivat juriul alegerea?

„Proiectul se detaşează prin subtilitatea şi coerenţa cu care încorporează elementele specifice ale conceptului, dar şi ale oraşului, într-o formă ce sugerează multiplele sale însuşiri. Totodată, el reuşeşte să fie o imagine puternică, o structură dinamică şi să păstreze un rest mereu de desluşit, care îi sporeşte forţa“, au spus aceştia, luni, 8 septembrie, într-o conferinţă de presă în care au anunţat proiectul câştigător.

Ei au hotărât ca acest logo să fie câştigător, deşi, în opinia publiciului, care a votat online, lucrarea Cameliei Imbuzan, s-a situat pe locul al 5-lea.

image

Explicaţia conceptului logo-ului:

„Am căutat să nu fie o identitate vizuală care să fie foarte comună, am vrut să aibă personalitate, să personalizeze evenimentul pentru oraşul nostru şi pentru Europa. Am avut foarte multe lucrări care nu am fost foarte mulţumiţi de nivelul lor, au fost multe lucrări pe care le-am considerat naive, nefinisate, lucrări care nu au pornit de la un proiect, care nu individualizau Cluj- Capitală Culturală Europeană. Prin această identitate vizuală am căutat să punem lupa pe oraşul nostru, trebuia să găsim o caracteristică foarte importantă a oraşului pe care s-o transmitem prin logo. Majoritatea lucrărilor au fost destul de nefinisate, am avut 17 lucrări ale unui singur autor, e greu să crezi că un singur om poate avea 17 viziuni despre oraş”, a afirmat unul dintre membrii juriului, sociologul clujean Vasile Dâncu.

image

Membrii juriului au fost încântaţi că omul care a gândit proiectul câştigător e clujean get-beget.

image

Câştigătoarea

Camelia Ştefania Imbuzan este câştigătoarea concursului, dar şi a premiului de 35.000 de lei. Este absolventă de Arte Plastice la Cluj şi lucrează ca director artistic la firma de publicitate Vitrina din Cluj-Napoca. Din 2001 activează în domeniu, specializarea ei fiind cea de grafic designer.

Spune că la proiect a lucrat vreo trei săptămâni şi că logo-ul s-a născut treptat.

image

Cum îşi descrie ea proiectul: „Simbol al unităţii şi acceptării diversităţii unei comunităţi, mâinile strânse împreună sunt imaginea ideală a comunităţii noastre. Toţi diferiţi, toţi egali, puternici împreună“.

“Am observat că multe dintre lucrările prezente în concurs păreau că nu s-au înţeles cerinţele. A fost o foarte mare plăcere să lucrez la logo. Demult îmi doream să fac ceva pentru Cluj. Trăind aici, ştiu toate lucrurile şi cele vizibile şi cele invizibile. Ca şi formă, am observat că centrul oraşul e împărţit în nouă mari segmente, unde centrul e Piaţa Avram Iancu de unde a rezultat şi forma”, este de părere câştigătoarea concursului (în foto de mai sus, credit foto: pagina de Facebook a agenţiei Vitrina).

Ea mai spune că nu se aştepta să fie câştigătoare şi că nu ştie cum va folosi cei 35.000 de lei primiţi premiu.
„Nu am fost în concediu vara aceasta. Am lucrat. Nu ştiu. Voi vedea ce voi face cu banii“, mai spune clujeanca câştigătoare a concursului de logo-uri organizat de Asociaţia Cluj Capitală Culturală Europeană 2021.

Celelalte imagini din concurs, AICI.

Mai puteţi citi:

Cu ce concept candidează Clujul pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii: „East of the West“. Motto: „Servus 2021“

Cea mai nouă campanie de susţinere a candidaturii Clujului pentru Capitală Culturală Europeană: „#ClujulMerită“

Ce oportunităţi de business aduce titlul de Capitală Europeană a Tineretului 2015 obţinut de Cluj-Napoca


 

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite