Campania unui festival din Ardeal unde biletul s-a plătit cu sânge, premiată la cel mai important eveniment de publicitate din centrul şi estul Europei
0
Organizatorii Untold anunţă că „Pay with Blood”, campania pe care au derulat-o cu sprijinul McCann Worldgroup România şi al Institutului Naţional de Transfuzie Sanguină, a câştigat două premii la cea de 22-a ediţie a Festivalului Internaţional de Publicitate Golden Drum, cel mai important eveniment de acest tip din Europa Centrală şi de Est, desfăşurat în Slovenia.
Cu aproape două săptămâni înainte de Untold Festival, organizatorii au gândit şi pus în practică o campanie inedită numită ”Pay with blood” prin care, cu ajutorul McCann Worldgroup România şi al Institutului Naţional de Transfuzie Sanguină, au încurajat donarea de sânge şi au conştientizat cât de mare este nevoia de donare de sânge la nivel naţional. Cei care donau primeau bilete gratuite la festival.
Campania a atras atenţia presei internaţionale, mai ales că a avut loc în Transilvania, cunoscută în străinătate drept ”tărâmul lui Dracula”, iar Dracula a fost imaginea campaniei. “Pay with Blood” a avut cinci nominalizări în cadrul Festivalului Internaţional de Publicitate Golden Drum, cel mai important eveniment de acest tip din Europa Centrală şi de Est. competiţiei şi a câştigat 2 premii Silver Drum la categoriile New or innovative şi Public Relations.
“Recunoaşterea internaţională obţinută la festivalul Golden Drum 2015 este o confirmare a faptului că iniţiativa a fost una inedită care a atras atenţia asupra nevoii reale de sânge în România. Am vrut să contribuim activ la creşterea numărului de donatori şi, în acelaşi timp, să oferim fanilor o metodă unică de a-şi plăti biletul la festival. Uitându-ne şi la numărul mare al celor care au ales să se alăture iniţiativei suntem încrezători în potenţialul de mobilizare existent la nivelul întregii comunităţi şi suntem convinşi că orice iniţiativă de acest fel va fi suţinută pe viitor de tinerii din România. Le mulţumim celor de la Institutul Naţional de Transfuzie Sanguină şi McCann România pentru susţinerea pe care ne-au oferit-o în dezvoltarea acestei campanii“, afirmă Adrian Chereji, Director de Marketing şi Comunicare Untold Festival.
Această iniţiativă Untold a avut loc 14-28 iulie şi a înregistrat peste 1500 de donatori, reprezentând peste 3.100 de vieţi salvate. Organizatorii zic că, potrivit datelor Institutului Naţional de Transfuzie Sanguină, doar 1,7% dintre români donează sânge anual, iar ţara noastră se află printre ultimele trei ţări din Europa la numărul de donatori. În 2014, au fost donate la nivel naţional aproximativ 429.000 de unităţi de sânge. Acestea au fost procesate pentru obţinerea a aproximativ 110.000 de produse de sânge, cererea fiind de aproximativ 200.000.
Ediţia a doua Untold Festival va avea loc în 4-7 august 2016.
Mai puteţi citi: