Terenuri ale fostului combinat siderurgic, scoase la vânzare. Consiliul Judeţean cumpără două drumuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Intrarea în Călăraşi, dinspre Bucureşti. În zare, ruinele platformei siderurgice FOTO Adevărul
Intrarea în Călăraşi, dinspre Bucureşti. În zare, ruinele platformei siderurgice FOTO Adevărul

Pentru realizarea unei infrastructuri de transport rutier, în condiţiile în care municipiul Călăraşi este localitate de frontieră la graniţa româno – bulgară, consilierii judeţeni au aprobat cumpărarea a două terenuri din proprietatea fostului combinat siderurgic.


Este vorba despre terenul drum DN 3B, în suprafaţă de 21.467 m.p., la preţul de 190.700 lei + TVA şi terenul drum DN 3B, în suprafaţă de 9.085 m.p care costă  82.600 lei + TVA, aflate pe sectorul de drum Piscicola-Siad. „Având în vedere faptul că dezvoltarea judeţului presupune investiţii pe termen mediu şi lung, investiţii care, în principal, au caracter edificator, considerăm necesară achiziţionarea terenurilor, reprezentând drum de utilitate publică, pentru realizarea unei infrastructuri de transport rutier”, se arată în proiectul de hotărâre supus aprobării.

Reţea europeană de transport

În prezent, transportul rutier nu asigură deschiderea necesară unei cooperări transfrontaliere şi conectarea judeţului Călăraşi şi implicit regiunilor adiacente, la reţeaua europeană de drumuri. "Un element important al dezvoltării economico-sociale este conectarea Călăraşiului la magistrala IV de transport rutier, europeană.

Totodată, una dintre posibilităţile pentru atragerea investitorilor este crearea unei infrastructuri de transport care să realizeze descărcarea fluxurilor ridicate de trafic (sezon estival, week-end sau interdicţii pe alte rute care leagă Ucraina de sud – estul Europei-coridorul Pan European de transport IV) din DN21 către DN3 pentru a asigura rezolvarea acestei probleme deosebit de importante pentru participanţii la trafic din judeţele Ialomiţa şi Călăraşi, precum şi pentru cei aflaţi în tranzit care se îndreaptă către Constanţa, Bulgaria şi Grecia”, a explicat Vasile Iliuţă, preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi. Terenurile sunt achiziţionate de la Siderca SA, prin lichidator judiciar, societatea fiind în acest moment în insolvenţă.

100 de milioane de dolari, pe apa Sâmbetei

Inaugurat în 1979 după ce a fost accesat un credit internaţional de peste 100 de milioane de dolari, combinatul siderurgic a fost unul din visele măreţe ale lui Ceauşescu. Înălţat pe o suprafaţă de 650 de hectare, acesta a fost cotat, în anii 80, ca unul dintre cele mai importante din sud-estul Europei în care se producea şină de cale ferată. Imediat, după Revoluţie a fost privatizat, apoi demontat bucată cu bucată şi vândut la fier vechi.  În prezent aici funcţionează o oţelărie electrică şi un laminor. Combinatul din Polonia, construit în acelaşi timp cu cel de la Călăraşi, produce oţel şi astăzi.

Anii de glorie

Platforma siderurgică de pe malul Borcei producea, înainte de anii 90, 200.000 de tone de oţel pe an şi avea 6.000 de angajaţi. Imediat după Revoluţie, din combinatul siderurgic au fost privatizate părţile viabile, în prezent existând patru mari societăţi: Sidertrans, Martifer, Donasid, cea mai puternică firmă care produce profile din fier, şi Donalam.
 

Vă recomandăm şi:

O deputată PNL cere naţionalizarea combinatului siderurgic de la Oţelul Roşu. Administratorul judiciar spune că nu este posibil

FOTO Ruinele combinatului siderurgic devin parc de afaceri: cum arată zona la trei luni de la începerea ecologizării

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite