Primăria promite noi benzi dedicate transportului public, după eşecul proiectului-pilot de pe Splaiul Independenţei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
70% din stâlpişorii care delimitau banda dedicată transportului public de pe Splaiul Independenţei au fost distruşi la scurt timp. FOTO b365.ro
70% din stâlpişorii care delimitau banda dedicată transportului public de pe Splaiul Independenţei au fost distruşi la scurt timp. FOTO b365.ro

Peste zece străzi din Bucureşti vor avea benzi dedicate transportului public în 2014, potrivit reprezentanţilor Primăriei Municipiului Bucureşti. Printre acestea se numără Bulevardele Unirii, Magheru şi Carol I.

Reprezentanţii Primăriei Capitalei se laudă că şi-au propus să rezolve problema mobilităţii în Bucureşti prin modalităţi inteligente şi puţin costisitoare. Una dintre măsurile de ameliorare a traficului este implementarea benzilor dedicate transportului public.

Totuşi, proiectul-pilot pentru introducerea benzilor dedicate transportului în comun, amenajat de Administraţia Străzilor pe o porţiune de 450 de metri pe Splaiul Independenţei, s-a soldat, lunile trecute, cu eşec: stâlpişorii care delimitau banda specială au fost distruşi în scurt timp. Cu toate acestea, municipalitatea promite să transforme în realitate, în 2014, benzile dedicate transportului public în Bucureşti.

Directorul Direcţiei de Transporturi din Primăria Capitalei, Ion Dedu, spune că, anul viitor, asemenea benzi vor fi amenajate pe mai mult de zece străzi bucureştene. Scopul acestei măsuri este creşterea vitezei comerciale a vehiculelor de transport public (autobuze, troleibuze, tramvaie): „Aceste benzi sunt foarte importante pentru că se creează un sistem care asigură ritmicitatea şi o deplasare programată exactă“, a explicat Dedu.

image

Bucureştenii trebuie să conştientizeze importanţa benzilor dedicate

Ion Dedu a declarat pentru adevarul.ro că proiectul-pilot de pe Splaiul Independenţei, cu stâlpişorii albi, înalţi de un metru, care delimitau banda dedicată, a fost făcut pentru conştientizarea de către şoferi, iar eşecul se datorează tocmai faptului că bucureştenii nu sunt obişnuiţi cu acest tip de structurare a traficului. Deşi, în mod normal, explică Ion Dedu, delimitarea se face doar cu o dungă, şi noile benzi pe care Primăria le are în plan vor fi marcate prin separatori fizici de mică dimensiune.

image

De asemenea, Ion Dedu consideră că cel mai important pentru ca noile benzi să nu aibă soarta proiectului-pilot este ca şoferii să conştientizeze existenţa şi necesitatea respectării lor: „ Dacă ne raportăm la spaţiul ocupat din carosabil de către fiecare cetăţean, oricum cei care folosesc transportul public sunt mai dezavantajaţi decât cei care folosesc autovehicule private. Şoferii trebuie să înţeleagă că trebuie să respecte aceste benzi.“

Care sunt străzile care vor avea benzi dedicate

Străzile pe care aceste benzi vor fi implementate sunt: Strada Polizu, Strada Mircea Vulcănescu, Şoseaua Viilor, Splaiul Independenţei,Strada Gheorghe Manu, Strada Occidentului, Bulevardul Magheru, Bulevardul Dacia, Bulevardul Unirii, Bulevardul Decebal, Bulevardul Carol I, Calea Floreasca şi Bulevardul Lacul Tei.

Pe aceeaşi temă:

Administraţia Străzilor: Proiectul-pilot de pe Splaiul Independenţei, distrus de bucureşteni. 70% din stâlpişorii care delimitau banda RATB nu mai există 

Planurile de reamenajare a Căii Victoriei au fost aprobate: mai puţine maşini, mai mult spaţiu pentru pietoni şi biciclişti

Oprescu le răspunde bicicliştilor: program-pilot de încurajare a transportului în comun, în centrul oraşului

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite