Pasajul Piaţa Sudului va fi inaugurat în 2016, cu două luni întârziere. Cum explică Sorin Oprescu nerespectarea termenului de finalizare a lucărilor
0Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat miercuri, 1 iulie, în platoul Adevărul Live, că lucrările de la Pasajul Piaţa Sudului se vor încheia abia la începutul anului viitor. Edilul a explicat care este motivul care a condus la întârzierea lucrărilor.
„Este eticheta generală: când începi proiectul începi să descoperi surprizele, unde e o ţeavă sau unde sunt firele. Îmi aduc aminte de o discuţie pe care am avut-o recent. Muncitorii au găsit un fir în pământ, în timpul săpăturilor, şi mi-au zis aşa: „haideţi să-l tăiem şi vedem cine ţipă!“. Le-am spus: „aţi înnebunit?“. În zonă se află un cartier cu zeci de mii de oameni. Din cauza reţelelor edilitare întârzie aceste lucrări. Termenul de finalizare de la Pasajul Piaţa Sudului este 31 decembrie 2015, probabil o să mai cerem o lună, două luni. Eu sper să îl inaugurăm la începutul anului viitor“, a precizat primarul Sorin Oprescu.
Cea mai mare scumpă lucrare de infrastructură din Capitală realizată pe fonduri europene
Pasajul Piaţa Sudului va avea o lungime de 356 de metri şi va fi construit pe direcţia Calea Văcăreşti – Strada Niţu Vasile, în apropierea unei alte lucrări de infrastructură: Pasajul suprateran Mihai Bravu. Pasajul de la Piaţa Sudului va avea două benzi pe sens. Lungimea rampei de intrare în pasaj dinspre Calea Văcăreşti va avea 111 metri, iar rampa de ieşire spre Niţu Vasile – 160 de metri.
Întreaga lucrare de infrastructură presupune, de asemenea, realizarea a patru pasaje pietonale în intersecţie, pe direcţia Strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, dar şi către staţiile de tramvai. Totodată, din lucrarea de infrastructură face parte şi realizarea unei legături pietonale printr-un pasaj subteran între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai aflate pe Şoseaua Olteniţei.
Se reface şi linia de tramvai
De asemenea, partea carosabilă şi trotuarele din intersecţia Calea Văcăreşti - Şoseaua Olteniţei – Strada Niţu Vasile vor fi modernizate, iar în sensul giratoriu vor fi patru benzi de circulaţie. Tot aici se vor moderniza şi utilităţile (energie electrică, alimentare cu apă, canalizare, iluminat), urmând să se refacă şi linia de tramvai existentă atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe Şoseaua Olteniţei.
ONG-urile acuză
În timp ce reprezentanţii municipalităţii spun că Pasajul Piaţa Sudului va rezolva problemele de trafic din zonă, sporind capacitatea de circulaţie şi viteza de deplasare a maşinilor, reprezentanţii ONG-urilor de protecţie a mediului sunt de altă părere. „Noi credeam că pasajul nu este favorabil şi am cerut să se facă un studiu de circulaţie corect, nu aşa cum s-a făcut la Pasajul Mihai Bravu. Credem că Pasajul Piaţa Sudului nu este aşezat pe axa corespunzătoare“, a declarat, pentru „Adevărul“, Dan Trifu, preşedintele Asociaţiei Ecocivica.
Pe de altă parte, specialiştii din Primărie spun că beneficiile realizării pasajului nu se opresc aici, ci continuă cu micşorarea timpului de stat în trafic şi cu o creştere a siguranţei rutiere. În ceea ce priveşte avantajele aduse de pasajele pietonale subterane, reprezentanţii Primăriei Generale susţin că acestea elimină conflictele de suprafaţă dintre traficul auto şi cel pietonal, creşte timpul de semaforizare pe culoarea verde, dar şi siguranţa pietonilor din intersecţie.
În replică, Dan Trifu susţine că noua lucrare de infrastructură, aşezată în continuarea Pasajului suprateran Mihai Bravu, nu face altceva decât să încurajeze şi mai mult circulaţia auto, poluând mediul înconjurător.