ONG-urile şi Primăria Capitalei continuă războiul pe Bulevardului Uranus. Motivul: un tunel de 800 de metri pe sub Casa Poporului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Divergenţele dintre societatea civilă şi Primăria Capitalei cu privire la realizarea Bulevardului Uranus se amplifică. Reprezentanţii ONG-urilor spun că odată cu lucrările de la noul tronson, strada B. P. Haşdeu - strada Uranus - Calea Rahovei, o parte importantă din Parcul Izvor va fi afectată.

La sediul Primăriei Capitalei, astăzi, a fost organizată o dezbatere publică pe marginea Planului Uurbanistic Zonal „Dublare diametrală Nord-Sud Bucureşti tronson 2 - strada B. P. Haşdeu - strada Uranus - Calea Rahovei“.

La discuţii au luat parte reprezentanţi ai Primăriei Municipiului Bucureşti, ai unor ONG-uri, dar şi simpli cetăţeni. Cu această ocazie, şeful Direcţiei de Infrastructură a municipalităţii, Ion Dedu, a arătat că lucrările la al doilea tronson presupun, printre altele, construirea unui tunel cu lungimea de circa 800 de metri pe sub dealul Palatului Parlamentului, scrie Mediafax.

ONG-urile cer regândirea proiectului

Tunelul ar urma să fie construit la o adâncime de 10-15 metri, fiind început dinaintea intersecţiei străzilor Izvor şi B. P. Haşdeu. Dedu a precizat că, pentru construirea tunelului, urmează să fie afectată o porţiune de aproximativ două procente din suprafaţa totală a Parcului Izvor.

„Circa 2% din Parcul Izvor va fi afectat, suprafaţa fiind foarte mică şi regăsindu-se în zonele verzi care vor fi create“, a spus Dedu.

Pe de altă parte, reprezentantul Eco-Civica, Dan Trifu, a declarat că suprafaţa afectată de proiect ar fi de un hectar din totalul celor 17 ale parcului, adică aproape şase procente din acesta.

De asemenea, Trifu a spus că noul tronson al Bulevardului Uranus va aduce un trafic foarte mare într-o zonă centrală a Capitalei. Ca soluţie, acesta a spus că ar fi de preferat ca tunelul să fie realizat în subteran, în coordonare cu magistrala de metrou.

„Am insistat ca proiectul să fie regândit, măcar să trecem cu el pe subteran, aşa cum fac toate oraşele civilizate, şi să ţină cont de lucrările de la Magistrala 4 de metrou“, a mai spus Trifu.

În replică, Ion Dedu a explicat că subtraversarea parcului Izvor şi a râului Dâmboviţa, precum şi realizarea unei infrastructuri stradale subterane, sunt „practic imposibile“ la acest moment, deoarece ar fi nevoie de o rampă de intrare în acest pasaj, foarte lungă, amplasată înainte de intersecţia Ştirbei Vodă-Berzei şi care va afecta mai multe imobile din acea zonă, monumente istorice.

„Vorbim, totuşi, de un bulevard unde traficul este mai mult la suprafaţă, şi nu în subteran. Tunelul de sub Palatul Parlamentului e cauzat de faptul că este vorba de o zonă care nu poate fi abordată altfel. Este imposibil să subtraversăm Dâmboviţa, cu tot cu caseta edilitară, şi metroul, care este deja în paralel cu Dâmboviţa, numai ca să evităm un colţişor din Paracul Izvor“, a încheiat Dedu.

Tronsonul al doilea va avea trei kilometri

Cel de-al doilea tronson al viitorului bulevard Buzeşti-Berzei-Uranus va avea aproximativ trei kilometri, câte două benzi pe fiecare sens şi un spaţiu inclus pentru linia de tramvai care, iniţial, nu va fi realizată.

Tunelul va trece pe sub dealul Parlamentului, va subtraversa Calea 13 Septembrie şi va ieşi pe strada Uranus, imediat după Calea 13 Septembrie, fiind continuat de infrastructură rutieră, imediat după Piaţa de Flori, respectiv la intersecţia arterelor Tudor Vladimirescu şi Calea Rahovei.

Potrivit directorului Ion Dedu, tunelul va fi coordonat cu construcţiile existente în zonă, dar şi cu cele viitoare, respectiv Catedrala Mântuirii Neamului şi o propunere de amenajare a unui hotel pentru Palatul Parlamentului.


În ceea ce priveşte costurile trnsonului al doilea, şeful Direcţiei de Infrastructură a precizat că, imediat după aprobarea PUZ-ului, va fi definitivat studiul de fezabilitate, care va indica o valoare estimativă a proiectului.

Pe aceeaşi temă:

Se dezbate public construirea unor clădiri controversate pe care Primăria Capitalei a încercat să le treacă pe furiş

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite