Simone Tempestini a câştigat Tess Rally 44

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La doar 20 de ani, Simone Tempestini a obtinut prima sa victorie in Campionatul National de Raliuri Dunlop. Pilotand un Ford Fiesta R5 si avându-l in dreapta sa pe Dorin Pulpea, Simone a dominat Tess Rally 44, fiind cel mai rapid pe sapte din cele noua probe speciale.

Ritmul impus de juniorul Napoca Rally Academy a fost unul foarte ridicat, avand la finalul intrecerii un avans de peste un minut si jumatate fata de echipajul Edwin Keleti / Botond Csomortani (Ford Fiaesta R5) clasat pe locul secund. Dan Girtofan si Tudor Marza (Skoda Fabia R5) au urcat pe ultima treapta a podiumului.

Inca o data, vremea a jucat un rol important in cadrul raliului brasovean. Ploaia a fost prezenta pe parcursul ambelor zile de concurs, dar in cantitati mai mari si cu o intensitate ridicata sambata, atunci cand s-au desfasurat cele mai multe probe speciale. Ziua secunda a adus si ceata pe traseele din muntii ce inconjoara Brasovul, avand parte de conditii propice iesirilor in decor.

Simone Tempestini a fost lider al raliului de la prima si pana la ultima proba, terminand al doilea doar pe superspaciala desfasurata vineri seara in centrul Brasovului si pe PS7 – Cheia. Cu o lungime de 27.5km, speciala Cheia a iscat mai multe controverse in randul pilotilor, care au cerut anularea ei din cauza cantitatii mari de apa de pe carosabil. Desi a fost unul dintre cei care criticat decizia de a se concura pe PS7, Edwin Keleti a fost cel mai rapid pe aceasta proba.

 Tot la volanul unui Ford Fiesta R5, echipajul Marco Tempesti s-a aflat pe a doua pozitie a clasamentului pana la Babarunca. Atunci a fost devansat de Dan Girtofan, terminand competitia pe a patra pozitie. Castigarea superspecialei de vineri este o consolare prea mica fata de pozitia potentiala. Cu toate astea, Marco a fost foarte fericit pentru rezultatul obtinut de catre fiul sau. Bogdan Marisca (Subaru Impreza R4) a inceput Tess Rally 44 cu stangul, lovind masina pe chiar prima speciala. Cu toate astea, pilotul clujean a recuperat si terminat intrecerea pe locul 5, in fata lui Gergo Szabo care a avut si el parte de probleme tehnice.

Surprizele raliului au fost furnizate de doi piloti ai clasei 5. Daca Raul Badiu (Renault Clio R3 Maxi Evo) a impresionat pe PS1, cand a obtinut cel de-al cincilea timp al clasamentului general si pe PS4 cand a fost al saselea, Adrian Raspopa (Citroen DS3 R3 T) si-a luat revansa pe PS6 si PS7. Pilotul onestean a ales bine pneurile si a reusit rezultate de senzatie pe Babarunca si Cheia, atunci cand a terminat pe doi, respectiv pe trei “la general”. Raspopa a incheiat raliul pe a saptea pozitie iar Badiu pe a opta, desupra celor cu tractiune integrala din clasa 3. Asadar, Raspopa castiga clasa 5 iar ultima pozitie pe podium ii revine lui Mihai Manole (Peugeot 208 R2). Florin Tincescu, pretendent la podiumul clasei, a iesit in decor pe Babarunca, abandonand.

Clasa 9 a fost castigata, nu fara emotii, de catre Csongor Szabo. Dupa un inceput slab de raliul, Vlad Cosma a inceput sa urce in clasament si a incheiat pe a doua pozitie a clasei, in fata lui Marcus Ardelean. Toti trei au pilotat Suzuki-uri Swift. Cel mai rapid pilot al unei Dacii Logan a fost Bogdan Talasman, urmat de Viorel Ivan si Adrian Dragan. Romulus Preda a castigat clasa 11, devansandu-i pe Dorin Banciu si Thomas Abraham. Doar doua din cele cinci “clasice” care au luat startul au ajuns la finish, pilotate fiind de catre Gabriel Stanciu, respectiv Aconi Cristian Vartaci.

Conditiile grele dar si problemele tehnice au cauzat multe abandonuri. Desi unele iesiri in decor au fost spectaculoase, iar cursa a fost intrerupta la un moment dat pentru interventia ambulantei, toate echipajele se afla in afara oricarui pericol.

Braşov

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite