Simone Tempestini a câştigat Raliul Braşovului pentru al patrulea an consecutiv

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Simone Tempestini şi-a adjudecat victoria raliului braşovean după o luptă strânsă în prima zi cu Dan Gîrtofan şi un parcurs fără presiune în ziua secundă. A doua poziţie a clasamentului i-a revenit campionului en titre Bogdan Marişca, Vali Porcişteanu urcând pe ultima treaptă a podiumului.

Prima zi de competiţie a fost foarte strânsă. La volanul Skodei Fabia R5 şi avându-l în dreapta pe copilotul Tudor Mârza, Dan Gîrtofan a început în forţă, câştigând primele trei probe. De fiecare dată, timpii lui Simone Tempestini (Citroen DS3 R5) au fost foarte apropiaţi, Giri nereuşind să se desprindă. Făcând din nou echipă cu navigatorul Sergiu Itu, Simone Tempestini a obţinut prima victorie de probă pe PS4, reuşind să recupereze o jumătate de secundă. Înainte de superspecială, Dan Gîrtofan conducea raliul cu un avans de doar 2.6 secunde. Pe o temperatură redusă şi o suprafaţă alunecoasă, Tempestini a fost mai rapid cu 4 secunde decât Gîrtofan pe Braşov Rally Show şi a reuşit să treacă în fruntea întrecerii, având la finalul primei zile 1.6 secunde în faţa pilotului braşovean. 

Bogdan Marişca (Ford Fiesta R5) este singurul care a arătat că poate să ţină pasul cu primii doi, însă problemele de electronică au forţat oprirea maşinii sale de concurs în două rânduri pe PS4 Pârâul Rece 2, forţându-l să piardă 26 de secunde şi a treia poziţie a clasamentului general. Pentru Vali Porcişteanu, prima zi din Tess Rally 47 a marcat primii kilometri de concurs cu Skoda Fabia R5, poziţia a treia după primele 5 speciale fiind una mulţumitoare.

Cursă la temperaturi sun zero grade

Ziua de duminică debuta cu parcurgerea în ambele sensuri a uneia dintre cele mai tehnice probe ale campionatului. Era de aşteptat ca proba dubla Babarunca / Cheia să cântărească mult în economia raliului, mai ales că startul programat foarte devreme aducea temperaturi mult sub zero grade şi condiţii de aderenţă foarte scăzută. Simone Tempestini a reuşit cel mai bun timp al specialei Babarunca, fiind mai rapid cu 5 secunde decât colegul său de echipă, Bogdan Marişca. Din păcate, Dan Gîrtofan a pierdut controlul maşinii de concurs, ieşind de pe traseu şi rămânând blocat în zăpada de pe margine pentru mai mult de 40 de minute. Handicapul de timp prea mare l-a forţat pe pilotul braşovean să abandoneze. Cu Sebastian Itu în dreapta sa, Bogdan Marişca a fost cu aproape un minut mai rapid decât Vali Porcişteanu pe PS6, şi a reuşit să urce până pe a doua poziţie a clasamentului general. Porcişteanu a parcurs mare parte din revenirea de la Cheia pe pană, căzând încă o poziţie în clasamentul general. Pe a treia poziţie urcase Manu Mihalache, care a avut până în acest moment o clasare constantă în primele cinci poziţii, deşi a pilotat un Mitsubishi Lancer EVO IX de clasă 3, o maşină inferioară celor R5. Şi Norbert Maior a oferit un parcurs impresionant pe speciala dublă, reuşind să încheie pe a patra poziţie în clasamentul general atât pe Babarunca cât şi pe Cheia, pilotând un Peugeot 106 cu tracţiune faţa. Tânărul pilot a avut probleme la cutia de viteze a maşinii pe ultimele trei probe, pierzând tot ce acumulase până atunci.

Simone Tempestini a mai câştigat încă două din cele trei speciale rămase de parcurs, ducând numărul total de victorii de probă la 5. Este pentru al patrulea an consecutiv când tânărul pilot Napoca Rally Academy câştigă Tess Rally, începând aşadar cu dreptul sezonul intern. Deşi problemele tehnice l-au împiedicat să se lupte la locul I, Bogdan Marişca a arătat că este foarte rapid şi că poate să îşi apere titlul de campion. Pilotul clujean a câştigat şi ultima specială,  Poiana Braşov (în coborâre), care a avut rol de power stage şi care a adus puncte suplimentare primilor trei clasaţi. Cu maşina în condiţii optime după trecerea prin parcul de service, Vali Porcişteanu a recuperat ecartul pe care îl avea în urma lui Manu Mihalache şi a revenit pe podium. Oricum, al patrulea loc al clasamentului general este un rezultat excelent pentru Mihalache, terminând în faţa a patru maşini R5. Bineînţeles, braşoveanul a câştigat clasa 3.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite