Se reiau lucrările de Aeroport după aproape trei ani de pauză. Consiliul Judeţean a alocat anul acesta 10 milioane de euro pentru continuarea investiţiei
0
După aproape trei ani de pauză încep să se mişte din nou lucrurile la Aeroport. Urmează două etape birocratice pentru care sunt obligatorii două studii după care se va trece efectiv la execuţie.
Pentru a se realiza Aeroportul este nevoie de 47.9 milioane de euro fără TVA. Administraţia judeţeană a alocat în bugetul propriu al Judeţului Braşov pe anul 2017 suma de 47,134 milioane lei (aproximativ 10 milioane de euro) pentru continuarea investiţiilor la aeroport.
Consiliul Judeţul Braşov asemnat cu firma SC Search Corporation SRL un contract privind realizarea proiectului tehnic pentru calea de rulare Alfa, platforma de îmbarcare-debarcare şi extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav. Preţul serviciilor este de 398.609,92 lei fără TVA, iar firma trebuie să realizeze proiectul în 75 de zile.
Se caută cea mai bună modalitate de finanţare
Consiliul Judeţean Braşov a elaborat documentaţia necesară lansării licitaţiei în vederea realizării studiului de fundamentare pentru Aeroport. Documentaţia a fost transmisă spre avizare la Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice, iar după obţinerea avizului aceasta va fi postată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Studiul de fundamentare va incluse şi studiul de trafic pasageri şi cargo şi urmează să ia în calcul mai multe variante de realizare a investiţiei (concesionare, parteneriat public-privat etc.). În urma elaborării acestuia, Consiliul Judeţean Braşov va putea lua o decizie argumentată din punct de vedere tehnic, economic şi juridic privind modalitatea de finalizare a Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav.
„Suntem în grafic în privinţa derulării procedurilor legale pentru realizarea Aeroportului. Acestea sunt etapele birocratice pe care trebuie să le parcurgem în această fază de proiectare, înainte de a relua lucrările de construcţie pe care le-am prevăzut pentru etapa a treia de execuţie. Sperăm să nu avem întârzieri sau contestaţii în procedura de licitaţie, astfel încât până la sfârşitul lunii august să putem da drumul la realizarea studiului de fundamentare. Totodată, sperăm ca proiectarea să decurgă fără probleme, astfel încât la finele celor 75 de zile prevăzute în contract să putem depune documentaţia tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construire pentru calea de rulare Alfa, platforma de îmbarcare-debarcare şi extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare-aterizare”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.
Aeroportul ar fi profitabil
Deşi există studii clare că un aeroport la Braşov ar avea cel puţin 300.000 de pasageri pe an, acesta nu este o prioritate deşi Braşovul este al doilea oraş turistic al ţării. În plus Braşovul este oraşul care atrage cei mai mulţi străini în România. Toate guvernele au promis finanţarea lui, dar acest lucru nu s-a întâmplat. De-a lungul timpului au fost mai multe speculaţii că nu se doreşte acest aeroport deoarece există studii că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.
În masterplanul României din anii trecuţi la priorităţi au fost aeroporturi în oraşe mult mai mici care nici nu se pot compara cu Braşovul la turism. Cum ar fi Tulcea care avea nevoie de 6,1 milioane de euro sau Craiova, unde aeroportul ar putea fi modernizat cu 69 de milioane de euro. În masterplan mai era menţionat şi Aeroportul de la Baia Mare care este o prioritate deşi în 2014 a avut 21.000 de călători.