Veşti bune despre podul peste Dunăre de la Brăila. Se lucrează din plin la conexiunile rutiere VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Se lucrează la podul suspendat peste Dunăre, sursa: Arhivă
Se lucrează la podul suspendat peste Dunăre, sursa: Arhivă

Mobilizare de forţe pentru construirea drumurilor de legătură între infrastructura rutieră naţională şi podul peste Dunăre de la Brăila. Se lucrează pe ambele maluri ale obiectivului, care va fi cel mai mare pod din România şi al treilea din Europa.

Aproximativ 80 de utilaje terasiere se află deja pe şantier, iar numărul acestora va creşte în următoarele săptămâni.

De altfel, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat, la începutul lunii iunie, că podul peste Dunăre de la Brăila „nu va rămâne muzeu”, iar la sfârşitul anului 2022 circulatia a fi deschisă pe acesta.

„Este o veste bună pe care pot să v-o dau în această seară: nu va rămâne muzeu. Acolo a existat un decalaj. Pentru a putea fi folosit are nevoie de nişte drumuri de legătură cu infrastructura existentă. Am găsit proiectul cumva întârziat din anii trecuţi, dar am reuşit să-l accelerăm. Avem promisiunea constructorului, o asociere italo – niponă, că va fi terminat la sfârşitul anului viitor şi va putea fi folosit încă din prima zi de la finalizare”, a precizat ministrul Drulă. 

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Firele de oţel care se vor împleti şi vor forma cele două cabluri de ancoraj de la Podul suspendat peste Dunăre vor avea o lungime de 81.000 de kilometri. Asta înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori pe la Ecuator. De asemenea, pentru realizarea celui mai scump pod construit vreodată în România, constructorii vor folosi în total 25.000 de tone de oţel beton şi peste 200.000 metri cubi de beton.

    

Podul suspendat peste Dunăre va fi al treilea din Europa

Podul peste Dunăre va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia şi Dobrogea şi va fi cel mai scump pod din România construit vreodată.

 Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.

Lungimea totală a traseului „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila“, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes naţional, este de 23,413 kilometri.  Acesta este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin. 

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu patru giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea două benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo - câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu două intersecţii. 

Deasupra Dunării va fi o porţiune de doi kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o staţie automată de taxare.

Licitaţia pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie. Investiţia se ridică la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională. 

  

Vă recomandam şi: 

Operaţiune complexă la Podul peste Dunăre. Japonezii vor monta cablurile principale pe o distanţă de 2 kilometri

Orban, la podul peste Dunăre de la Brăila: Eu recunosc intervenţia domnului Tudose, spre deosebire de alţii

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite