Fire ridicate cu prăjina, pentru a trece trenul. Imaginile au făcut deliciul internauților VIDEO

0
Publicat:

Un tren ucrainean ce face legătura între Teresva (Ucraina) și Câmpulung la Tisa – Sighetu Marmației cu ecartament lat a fost trimis de partea ucraineană să verifice linia ferată. Imagini cu o persoană care ridică cablurile cu o prăjină ca să poată trece trenul au devenit virale pe internet.

Linia ferată cu cu ecartament lat din Maramureș a fost abandonată în urmă cu 15 ani, iar reluarea circulației feroviare se arată a fi o adevărată provocare.

Imaginile demne de „cascadorii râsului” au fost surprinse recent, la Vișeu de Sus, unde trenul care face legătura cu Ucraina a avut nevoie de un mic „ajutor” cu prăjina, pentru ca firele despre care se presupune că sunt fibre optice, să nu ajungă pe locomotivă.

A fost nevoie ca firele să fie ridicate cu o prăjină pentru a putea trece trenul  FOTO captură video
A fost nevoie ca firele să fie ridicate cu o prăjină pentru a putea trece trenul FOTO captură video

Astfel, când a intrat în stația de la Vișeu, după cum se vede în imagini, un bărbat a luat o prăjină și a ținut firele ridicate pentru a putea trece locomotiva.

După ce imaginile s-au viralizat pe internet, CFR a trimsi un răspuns publicat de HotNews.

Trenul avea ca scop verificarea liniei

Potrivit CFR, trenul care a avut nevoie de „ajutorul” unei persoane car ea folosit o prăjină pentru a trece de firele (se pare că erau cabluri de fibră optică) „avea drept scop tocmai verificarea liniei CF și a gabaritului de liberă trecere pe întregul traseu. Trebuie menționat faptul că, în România, niciun operator de transport feroviar nu deține acest tip de locomotivă”.

În data de 22.02.2023, pe relația Teresva (UZ) - Câmpulung la Tisa (CFR) - Sighetu Marmației - Bocicoi - Valea Vișeului (CFR) a circulat, la solicitarea reprezentanților UZ, o garnitură specială ucraineană de probă, compusă dintr-un vagon de măsurat și locomotivă pentru linii cu ecartament larg (și nu automotor de probă, cu care UZ a circulat pe relația Berlibas (UZ) - Valea Vișeului (CFR), în luna octombrie 2022), cursa respectivă având drept scop tocmai verificarea liniei CF și a gabaritului de liberă trecere pe întregul traseu. Trebuie menționat faptul că, în România, niciun operator de transport feroviar nu deține acest tip de locomotivă”, se mai arat în răspunsul dat de CFR.

CFR: „Cablurile nu aparțin companiei noastre”

În ceea ce privește cablurile de fibră optică de la respectiva trecere la nivel cu calea ferată, acestea nu aparțin companiei noastre, iar după cursa de probă, la solicitarea Regionalei CF Cluj, societatea care deține/administrează cablurile respective a intervenit operativ pentru întinderea cablurilor în zona trecerii la nivel, fiind astfel asigurat gabaritul de liberă trecere pentru acest tip de locomotivă”, mai arată CFR.

Compania română precizează că lucrările de reparații, executate în regie proprie de Regionala CF Cluj pe linia CF Teresva (UZ) - Câmpulung la Tisa (CFR) - Sighetu Marmației - Bocicoi - Valea Vișeului (CFR) - Berlibas (UZ), în lungime de 40,44 km, acestea au fost finalizate integral până la sfârșitul anului 2022.

Precizăm, de asemenea faptul că, lucrările de reparații executate de SRCF Cluj în regie proprie, în perioada septembrie 2022 - decembrie 2022, pe relația Teresva (UZ) - Câmpulung la Tisa (CFR) - Sighetu Marmației - Bocicoi - Valea Vișeului (CFR) - Berlibas (UZ), au avut drept scop reluarea și fluidizarea traficului feroviar transfrontalier prin cele două granițe feroviare cu UZ, pe unde de mai bine de 16 ani, Căile Ferate Ucrainene nu au mai pus în circulație niciun tren”, potrivit CFR.

Baia Mare

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite