FOTO O gară din vest va deveni reper pentru întreaga Europă
0În puţin timp o gară din vestul ţării va deveni reper pentru întreaga Europă. Este vorba despre gara din Arad care se află în modernizare.
Proiectul prevede o pasarelă modernă, cu lifturi şi scări rulante. După finalizarea lucrărilor, gara din Arad va arăta, în interior şi la peroane, mai degrabă a aeroport, o pasarela urmând unească liniile de cale ferată, cu coborâri la fiecare dintre ele. Pe coridorul principal urmează să fie închiriate spaţii pentru magazine şi alte zone comerciale.
Totuşi, clădirea gării nu îşi va schimba aspectul exterior, faţadele urmând să fie recondiţionate şi menite să menţină înfăţişarea iniţială a clădirii. Modernizarea mai include, pe lângă construcţia unor peroane noi şi schimbarea şinelor, construcţia unei noi clădiri care va găzdui birouri, laboratoare, ateliere tehnologice, magazii şi un spaţiu pentru arhivă.
Lucrările sunt în valoare de peste 250 de milioane de Euro şi sunt finanţate din fonduri europene nerambursabile, făcând parte dintr-un proiect mult mai amplu, care cuprinde reabilitarea căii ferate pe coridorul IV pan-european.
Când va fi gata trenurile vor putea circula cu o viteză de până la160 km/h pe segmentul de cale ferată dintre frontiera cu Ungaria şi Simeria. Lucrările au început luna iunie a anului 2012 şi trebuie finalizate în 27 de luni. Clădirea actuală a gării este cea de a treia, construită în 1910 după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay.
Primul tren care a circulat în Arad a fost în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokokoshaza – Curtici - Arad. Între 1869 şi 1871 se construieşte calea ferată Arad - Timişoara în lungime de 55,6 km, linie deschisă în data de 6 aprilie 1871.
Vă mai recomandăm: Proiectul de modernizare pentru Gara de Nord: centru comercial, cale ferată subterană şi un milion de euro