Modernizarea CFR se face prin pământ: Gara de Nord se scufundă prin tuneluri care vor face legătura cu alte gări mici din oraş
0Autorităţile române şi cele belgiene au semnat un memorandum de înţelegere prin care se urmăreşte modernizarea infrastructurii feroviare a Bucureştiului, inclusiv prin coborârea Gării de Nord în subteran.
Parteneriatul dintre cele două state va fi de tipul public-public şi va viza, printre altele, realizarea infrastructurii feroviare de la Chitila la Gara Progresul şi legătura prin tunel cu Gara de Sud şi Gara Obor pentru a transforma Gara de Nord dintr-o staţie capăt de linie într-o staţie de conexiune.
"Ministerul Transporturilor din Regatul Belgiei are o experienţă majoră în dezvoltarea şi coordonarea lucrărilor de infrastructură feroviară, în conformitate cu standardele UE şi este dispus să împărtăşească experienţa sa în vederea modernizării, reabilitării şi extinderii infrastructurii feroviare în zona Bucureştiului, inclusiv Complexul Gara de Nord, cea mai importantă staţie de cale ferată de pe sectorul românesc al Coridoarelor Pan-Europene de Transport Feroviar nr. IV şi IX; şi de a extinde ulterior o astfel de cooperare pentru alte proiecte similare de infrastructură", se arată în actul citat şi remis de money.ro.