Proiectul de modernizare pentru Gara de Nord: centru comercial, cale ferată subterană şi un milion de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gara Midi de la Bruxelles este modelul după care se vor inspira proiectanţii pentru transformarea Gării de Nord. FOTO Click!
Gara Midi de la Bruxelles este modelul după care se vor inspira proiectanţii pentru transformarea Gării de Nord. FOTO Click!

Gara de Nord din Capitală ar putea să se transforme într-o gară subterană, care să găzduiască un complex comercial chiar deasupra staţiei subterane, potrivit lui Octavian Udrişte, preşedintele onorific al Clubului Feroviar Român.

Întregul proiect a început în anul 1925, atunci când era vorba despre construcţia a trei staţii feroviare subterane, dar care nu s-a concretizat nici astăzi. La fel ca marea majoritate a oraşelor lumii, Bucureştiul are staţii feroviare plasate în punctele cardinale ale oraşului.   

Linii subterane şi centru comercial de peste un milion de euro

În urmă cu ceva timp, Ministerul Transporturilor din ţara noastră a semnat un memorandum cu Ministerul Transporturilor din Belgia, în vederea modernizării celui mai important nod feroviar din ţară, Gara de Nord, potrivit lui Octavian Udrişte.

În proiectul de modernizare şi de construcţie a noii gări intră crearea unui tunel subteran şi îngroparea mai multor linii de cale ferată. Deasupra gării, la suprafaţă, îşi va face apariţia un centru comercial construit la cele mai înalte standarde europene, care ar urma să acopere o parte dintre costurile destinate proiectului, sumă ce se ridică la peste un milion de euro.

Cel mai probabil, o parte din finanţare va veni din fonduri europene, după cum declară Udrişte, urmând ca profitul obţinut din centru comerical să amortizeze o parte din investiţie.

De asemenea, un asemenea proiect de modernizare şi de construire a Gării de Nord este esenţial şi ar avea numeroase beneficii.

În primul rând ar fi vorba despre facilitarea transportului, pentru că o linie ferată subterană ar duce la o reducere a traficului rutier de suprafaţă, iar dacă proiectul va fi demarat şi finalizat se vor construi mai multe linii de parcurs pe care vor circula trenuri de mare viteză.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite