Dascălii au mai bifat un curs de formare
0Aproape 200 de învăţători şi profesori din Teleorman, Bucureşti, Ploieşti şi Republica Moldova s-au adunat astăzi la Alexandria pentru a participa la un curs intitulat „ Meseria de elev în contextul integrării României în Uniunea Europeană”.
Practic, timp de şase ore cât a durat cursul, dascălii au ascultat comunicările invitaţilor veniţi de la universităţi din Bucureşti şi Cluj despre necesitatea adaptării la nevoile actuale ale elevilor. Care nevoi? Aici, fiecare profesor a avut părerea lui.„ Fiecare elev se naşte cu personalitatea lui, iar noi trebuie să ne pliem pe nevoile fiecăruia. În şcoli trebuie să existe o relaţie de colaborare între cei doi poli elev-profesor, ca un parteneriat” ne-a spus Violeta Constantin, profesor în învăţământul primar la Colegiul „ Marin Preda” Turnu Măgurele Alţi dascăli au căzut însă de acord că sunt depăşiţi de modul în care se comportă elevii din ziua de azi. „ Sunt mult mai obraznici, neascultători şi din ce în ce mai puţini atraşi de şcoală. Ca să te adaptezi la nevoile lor ar însemna să te tragi de şireturi cu ei, şi atunci oricum ţi s-ar urca în cap. Nu mai au respect pentru meseria de dascăl” ne-a spus dezamăgită Carmen Dudeanu, învăţătoare în mediul rural.
Cursul de formare s-a întins pe parcursul a şase ore, urmând ca la finalul lui, profesorii să fie „testaţi” în ceea ce priveşte cunoştinţele dobândite. După primele ore de curs, majoritatea dascălilor nu aveau idee despre ce vor scrie în eseul de evaluare. „ Nu m-am gândit. O să ascult până la capăt şi văd eu ce înţeleg şi ce o să scriu” ne-a spus Florentina, o institutoare din judeţ care a recunoscut că a venit la curs doar pentru a-şi adăuga o diplomă la dosarul cu care se va prezenta să ceară gradaţie de merit.