Traficul pe A10 Sebeș-Turda, în zona alunecării de teren de la Alba Iulia Nord, va fi închis 90 de zile. Anunțul CNAIR

0
Publicat:

Constructorul italian Pizzarotti, care trebuie să repare alunecareA de teren de pe A10 Sebeș-Turda, În zona nodului rutier Alba Iulia Nord, a cerut prelungirea cu 60 de zile a termenului de finalizare a lucrărilor.

Iniţial, lucrarea trebuia să fie finalizată în 30 de zile, respectiv până începutul lunii martie. În noile condiții, traficul va fi închis până la începutul lunii mai. Lucrarea este realizată în baza unei expertize care face referire la o acumulare „imprevizibilă” de apă în sol.

Conform expertizei, susţin că acea deteriorare a autostrăzii pe acel sector de drum a apărut din cauza unor cantităţi mari de apă, care potrivit declaraţiilor lor nu ar fi putut fi prevăzute. Ca atare, trebuie să prelungim perioada de 30 de zile pe care le-am acordat-o”, a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR. Acesta a precizat că expertiza a fost realizată de constructorul autostrăzii, compania italiană Pizzarotti, fiind avizată de CNAIR.

Fenomenul de fisurare a fost declanșat de o acumulare de apă „neașteptată și imprevizibilă” care a condus la creșterea nivelului hidrostatic și a unei scurgeri transversale a apelor freatice spre exteriorul drumului amenajat, cauzată în principal de evenimente meteorice care au avut loc în lunile premergătoare apariției fisurii.

Alunecarea de teren de pe A10 FOTO ziarulunirea.ro
Alunecarea de teren de pe A10 FOTO ziarulunirea.ro

Prin această s-a redus sensibil rezistență terenului și micșorarea coeziunii, rezultând un coeficient de siguranța subunitar pentru stabilitatea generală. Regimul pluvial intens precum și modificările hidrogeologice au condus la schimbarea importantă a ipotezelor inițiale de calcul, în principal prin creșterea nivelului hidrostatic în acest amplasament.

Pe 31 ianuarie, CNAIR anunţa închiderea circulaţiei rutiere, de la 1 februrarie, timp de 30 de zile, pe o porţiune a autostrăzii A10 Sebeş-Turda, pentru remedierea unor deficienţe. Compania anunţa că lucrarea este în garanţie şi va fi realizată pe banii constructorului.

Traficul rutier a fost deviat astfel: ieşirea de pe autostradă se va realiza prin nodul rutier Alba Iulia Nord, prin breteaua 3, către sensul giratoriu de pe DN 1, km 386+140, din care se va realiza şi revenirea pe autostrada A10, prin utilizarea bretelei de acces 4.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite