O companie logistică din Dubai investeşte 10 milioane de euro în cel mai mare terminal intermodal din Ardeal VIDEO

0
0
Astfel va arăta terminalul de mărfuri de la Decea
Astfel va arăta terminalul de mărfuri de la Decea

O companie multinaţională de logistică cu sediul în Dubai, Emiratele Arabe Unite, va fi implicată în investiţia privind construcţia celul mai mare terminal intermodal de mărfuri din Transilvania.

Reprezentanţii companiei Dubai Ports World au anunţat recent că vor investi 10 milioane de euro în proiectul iniţiat de investitorul belgian Industrial and Logistics Developments NV. Pe o suprafaţă de teren de circa 27 de hectare, concesionată de la Primăria comunei Mirăslău, va fi realizat un parc industrial unde vor fi angajaţi aproximativ 400 de oameni. 

Construcţia terminalului din localitatea Decea, aflat între magistrala CFR 300 şi autostrada A10, a început cu realizarea legăturilor de cale ferată. Zona va fi legată de portul din Constanţa prin intermediul căii ferate. Primăria Aiud, municipiu aflat la circa 10 kilometri de Decea, a anunţat derularea unei întâlniri de lucru cu reprezentanţii DP World în Romania. 

”Cosmin Carstea, CEO-ul companiei, ne-a transmis faptul în vecinătatea Aiudului va fi dezvoltat un terminal intermodal modern prin care Municipiul Aiud se va conecta cu restul lumii prin cel mai important nod de marfă din regiune – Portul Constanţa. I-am asigurat de întregul nostru sprijin în identificarea forţei de muncă necesare, am convenit organizarea unor evenimente şi am discutat despre posibilitatea înfiinţării unei rute Aiud – Decea prin intermediul autobuzelor electrice care vor deveni funcţionale la momentul finalizării terminalului intermodal.

Aceasta este o veste excelentă pentru cetăţenii municipiului Aiud şi pentru cei din Zona Urbană Funcţională, întrucât vom avea locuri de muncă în proximitate (aproximativ 10 km până la Decea), oraşul va rămâne locuibil nefiind afectat de traficul de mare tonaj, iar companiile care se vor aşeza în jurul acestui terminal intermodal vor genera mai multe locuri de muncă”, a transmis administraţia locală.

Noul terminal de la Decea va putea opera un tranzit total de până la 100.000 de unităţi pe an. Containerele vor sosi pe tren direct din Portul Constanţa, iar de al Decea marfa va fi transportată mai departe fie pe cale rutieră, fie tot cu trenul în toată zona Transilvaniei. Dubai Ports World este operator portuar în Constanţa din 2004 şi deţine circa 10% din traficul global de containere. 

Lucrările propuse constau în realizarea dispozitivului de linii din incinta terminalului, rezolvarea interferenţelor cu conducta magistrală de gaze şi realizarea împrejmuirii. Pentru deservirea feroviară a zonei industriale se realizează o legătură la infrastructura feroviară publică în Staţia CF Unirea, prin intermediul unei linii de cale ferată de racord amplasată pe partea stângă a magistralei feroviare 300 Teiuş – Războieni. Linia de cale ferată are o lungime de circa 1,6 km şi după intrarea în incinta industrială se leagă la dispozitivul de linii de cale ferată al terminalului logistic. 

Vă mai recomandăm:

 

Comisar şef judecat pentru fals şi uz de fals. Cum a vrut să scape doi afacerişti acuzaţi de violare de domiciliu

 

Gara monumentală din Transilvania, veche de peste 100 de ani, lăsată în paragină. Aici a murit stegarul Marii Unirii, Ioan Arion FOTO

Alba Iulia


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri