Noi imagini cu lucrările de pe Autostrada Sebeş-Turda. Punctele critice care pot întârzia finalizarea lucrărilor FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe lotul 4 lucrările sunt avansate şi ar putea fi finalizate în 2017. Foto: Asociaţia Pro Infrastructură
Pe lotul 4 lucrările sunt avansate şi ar putea fi finalizate în 2017. Foto: Asociaţia Pro Infrastructură

Noi imagini publicate de asociaţia Pro Infrastructură arată stadiul lucrărilor pe loturile 2 şi 4 ale Autostrăzii Sebeş-Turda. Pe ambele loturi sunt puncte critice care pot întârzia finalizarea lucrărilor.

Lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeş-Turda, între nodul Alba Iulia Nord şi sudul localităţii Aiud, începe să prindă formă. În ciuda numeroaselor probleme pe care constructorul, Aktor (Grecia), le are cu infiltraţiile de apă pe zone extinse ale lotului şi cu toate că sunt întârzieri la lucrările de terasamente şi la structuri, observăm puncte cheie ale lotului unde se văd rezultate importante.

Două puncte critice ale lotului sunt cele două poduri mari peste râul Mureş, primul în apropiere de Aiud, în dreptul localităţii Sâncrai, şi celălalt ceva mai la sud, spre Teiuş, între localităţile Rădeşti şi Leorinţ. ”Nu sunt încă avansate structurile, însă ne bucurăm să vedem activitate şi sperăm ca Aktor să recupereze din întârzieri şi să circulăm pe acest lot (între nodul Alba Iulia Nord şi sudul localităţii Aiud) în toamna anului 2018”, susţin reprezentanţii asociaţiei.

Despre situaţia pe lotul 4 se susţine că, încă este posibilă deschiderea în acest an, dacă se rezolvă, în timp util, trei probleme majore care în acest moment blochează lucrările: autorizaţia de construire pentru zona lacului Stejeriş, eliberarea amplasamentului aferent plantaţiei de paulownia din nodul A10-A3 (breteaua pe direcţia Sebeş-Cluj Napoca, A10-A3 în nodul Turda) şi relocarea celor 4 stâlpi de înaltă tensiune (reţea LEA) încă rămaşi pe aliniamentul autostrăzii.

autostrada alba sebes

Pe lotul 2 se va putea circula cel mai devreme în 2018

În continuare, „cheia” rămâne zona lacului Stejeriş, unde soluţia tehnică a fost aprobată în CTE CNAIR (Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere) şi acum trebuie, în cel mai scurt timp, să fie emisă autorizaţia de construire astfel încât constructorul să poată executa în teren lucrările. Este nevoie de această autorizaţie cel mai târziu luna viitoare (iunie) pentru a avea şanse reale ca acest lot să fie deschis circulaţiei în acest an în luna decembrie. Lucrările în acest punct al proiectului sunt destul de complicate şi este nevoie de 5-6 luni pentru finalizare.

„Cerem cu insistenţă tuturor autorităţilor implicate în acest proiect să rezolve cu celeritate aceste probleme birocratice, astfel încât la final de an să putem circula de la Turda la Aiud pe autostrada A10 (pentru că şi lotul 3 al autostrăzii Sebeş-Turda are şanse reale să fie gata în toamna acestui an)”, spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura, care monitorizează lucrările pe autostrada Sebeş – Turda.

Citiţi şi:

Şeful Gabriel Resources, acuzaţii grave la adresa României: „Amploarea cererilor ANAF este intenţionat abuzivă şi realizată pentru a intimida RMGC“

Drumul de fier al Transilvaniei. Cum au construit austriecii în urmă cu 148 de ani linia ferată Arad - Alba Iulia

FOTO Peştera fosilă din Munţii Trascău, spectacolul subteran care bagă spaima în vizitatori

FOTO Un record dulce: cel mai mare salam de biscuiţi, preparat în cea mai mare cetate din România

Evreii bogaţi din Alba Iulia în perioada interbelică. Aveau maşini luxoase şi deţineau industria şi comerţul din oraş

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite