Ministrul Transporturilor îi somează pe antreprenorii de pe autostrada Sebeş - Turda să se achite de obligaţiile faţă de subcontractori

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagine de pe lotul 1 al autostrăzii Sebeş - Turda
Imagine de pe lotul 1 al autostrăzii Sebeş - Turda

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, participă vineri, 10 ianaurie, la o vizită pe şantierele nefinalizate ale Autostrăzii Sebeş-Turda. Este vorba despre loturile 1 şi 2, între Sebeş şi Aiud.

Ministrul i-a chemat pe toţi antreprenorii care lucrează pe aceste două loturi şi i-a pus să îşi asume remedierea tuturor problemelor apărute în ultima perioadă: datoriile faţă de subcontractori şi întârzierile acumulate în derularea proiectelor. 

Ministrul i-a somat pe reprezentanţii Pizzarotti (Italia) şi Aktor (Grecia) să se ”achite de obligaţiile pe care le au”. De asemenea, la întâlnire au fost invitaţi, pentru prima dată, şi subcontractorii. Întâlnirea are loc la Centrul de Întreţinere şi Comandă de la Dumbrava, aflat pe lotul 4 ala autostrăzii Sebeş - Turda. Discuţiile au loc în prezenţa şefului CNAIR, Sorin Scarlat.

”Eu cred că statul român este onest şi se achită de obligaţii faţă de antreprenor şi îmi doresc ca şi antreprenorul, la rândul său, să se achite de obligaţiile pe care le are faţă de stat şi faţă de antreprenor. Firmele româneşti care nu sunt plătite 3-4 luni de zile, au o direcţie clară: faliment. Nu îmi doresc asta. Nu doresc să reziliem contracte în derulare, dar oameni buni, să stăm şi să constatăm că nu există progres fizic… cu antreprenori neplătiţi, nu cred că este normal să stăm şi să ne uităm”, a spus ministrul Transporturilor.

ministru autostrada alba

   

Vineri dimineaţa acesta a vizitat loturile Autostrăzii Transilvania aflate în construcţie, Iernut-Cheţani şi Cheţani-Câmpia Turzii. Ministrul a spus că pe Lotul 1, care are drept antreprenor general o asociere condusă de Impresa Pizzarotti, gradul de realizare fizică este de 82,6%, iar situaţia plăţilor, se situează la nivelul de 69,82%.

Reprezentantul Pizzarotti a spus că firma a finanţat proiectul cu bani proprii, aduşi din Italia, în sumă de 40 de milioane de euro. Acesta a precizat că în realitate progresul fizic este de fapt de 85%, în timp ce progresul financiar este de abia aproximativ 70%. ”Restanţele cu furnizorii sunt cele din ultimele două trei luni. Asta arată că relaţiile cu furnizorii sunt bune şi durează de ani buni”, a spus reprezentanul firmei. Acesta a mai adăugat că doreşte să lucreze în continuare în România.

sebes turda lot 2

Probleme mai mari sunt cele de pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda. Lucrările pentru care termenele de finalizare s-au tot prelungit, au ajuns abia la stadiul fizic de 61,50%, în timp ce stadiul financiar (facturile plătite) fiind de 49,70%.

Subcontractorii au cerut garanţii şi soluţii ministerului şi CNAIR cu privire la încasarea banilor. La sfârşitul anului trecut, angajaţii uneia dintre firmele care execută lucrări pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda şi care a subcontractat realizarea terasamentelor de la antreprenorul general, firma Aktor, au intrat în grevă din cauza plăţilor restante şi a lipsei materialelor.

Lotul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda (Sebeş – Sântimbru) are o lungime de 17 km şi este construit de Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii SRL. Lotul 2 (km 17+000 – km 41+250, de la Sântimbru la Aiud-Rădeşti) are o lungime de 24,25 km şi este realizat de Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L. (în insolvenţă).

Citiţi şi:

 

FOTO Probleme pe autostrada A1 în zona scufundată în 2015. CNAIR a anulat 5 licitaţii pentru expertize şi lucrări. Solicitarea Comisiei Europene

 

Serviciul medical gratuit pentru copiii românilor din ţară şi din diaspora. Câte consultaţii s-au acordat prin PEDITEL 1791

 

Percheziţii la două primării din Alba în cadrul unui dosar cu ramificaţii în 25 de judeţe ce vizează infracţiuni de fals şi abuz în serviciu

   

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite