Serviciul medical gratuit pentru copiii românilor din ţară şi din diaspora. Câte consultaţii s-au acordat prin PEDITEL 1791

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În 6 ani, Peditel a ajutat gratuit 225.000 de copii
În 6 ani, Peditel a ajutat gratuit 225.000 de copii

În 2019, medicii PEDITEL 1791 au oferit asistenţă medicală pediatrică non-stop, în mod gratuit, pentru 65.511 copii din România şi Diaspora. Consultaţiile au fost acordate exclusiv prin telefon.

La fiecare 5 minute, un copil din România şi Diaspora primeşte asistenţă medicală pediatrică gratuită din partea echipei medicale a PEDITEL. Media apelurilor pe zi a fost de 180, cel mai mare număr de apeluri fiind înregistrat în 19 ianuarie, cu un total de 351 apeluri în 24 de ore.

Lunile cele mai aglomerate au fost ianuarie – cu 7.835 apeluri şi decembrie – cu 6.157 apeluri preluate. Tot în luna decembrie s-au înregistrat cele mai multe apeluri din Diaspora, din întregul an: 7,3%.

Numărul total de minute vorbite în 2019 este de 234.660, s-a vorbit la telefon continuu 3.911 ore, 45% din totalul celor 365 zile. În lunile ianuarie, octombrie, noiembrie şi decembrie, media apelurilor pe zi a fost de peste 220.

”Medicii Peditel 1791 depun eforturi constant pentru ajutorarea cât mai multor părinţi cu copii, cunoscut fiind disconfortul şi panica pe care un părinte o resimte, mai ales când nu are nici o alternativă, siguranţa copilului fiind esenţială” au transmis reprezentanţii PEDITEL.

În topul apelurilor din ţară, judeţul Cluj ocupă locul întâi (31% apeluri = 20.308), urmat de Bucureşti + Ilfov - 26% apeluri = 17.033 , Constanta: 6%= 1.531 apeluri, Prahova, Timis, Iasi, Arges, Brasov, Sibiu - 5% din apeluri = 1.275 apeluri. Numărul total de apeluri din Diaspora este de 5%, adică 1275 apeluri, primele 4 ţări din care părinţii apelează fiind: Marea Britanie, Austira, Italia şi Germania.

Principalele probleme medicale pentru care părinţii apelează servicul Peditel sunt:

Febra: 22% apeluri

Varsaturi: 19%

Diaree: 17%

Raceala 16%

Tuse 13 %

Din totalul apelurilor 71,6% s-au soluţionat cu sfat medical aplicabil acasă în deplină siguranţă pentru copil, doar 3% dintre apeluri fiind directionate către serviciul unic 112, iar către Unităţile de Primiri Urgenţe/ Camera de Garda 10,2% apeluri, iar catre consult de specialitate în maxim 48 de ore: 15,2%.

Ce este PEDITEL

Peditel 1791 este un call center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim, non-stop, funcţionează naţional şi internaţional, fiind o iniţiativă comunitară a Fundaţiei Părinţi din România. Serviciul gratuit PEDITEL1791 este deservit de 15 medici specialişti/primari. Programul de lucru este structurat pe 3 ture şi o gardă are 7/10 ore.

Serviciul funcţionează non stop, fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP şi 1 soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.

Peditel 1791 se adresează oricărui părinte care doreşte să obţină un sfat medical pentru afecţiuni fără risc vital pentru copilul său, NU pentru urgenţe care se vor adresa 112 şi Unităţilor de Primiri Urgenţe. PEDITEL 1791 este o iniţiativă comunitară de implicare socială, implementată de cătreFundaţiei Părinţi din România.

Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenţie rapidă. Peditel 1791 NU este o alternativă la 112. Donaţii şi sponsorizări se pot face accesand site-ul http://www.peditel.ro/doneaza/

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite