Cum se poate scădea drastic consumul de carburant la maşină. Lista de măsuri banale, aflate la îndemâna oricărui şofer
0Consumul de combustibil la o maşină depinde şi de stilul de condus. Un stil mai agresiv poate să determine un consum mai mare.
Potrivit specialiştilor, un motor de generaţie nouă nu are nevoie să fie încălzit pe loc. După ce s-a pornit motorul, se aşteaptă doar câteva secunde şi apoi se poate pleca la drum. În primii kilometri se rulează pe cât posibil într-un regim de turaţie redusă pentru a permite motorului să crească gradat în temperatură.
De asemnea, se accelerează progresiv şi se utilizează un regim de turaţii cât mai corect. În oraş un regim de turaţie în jurul valorii de 1.800 rpm este recomandat pentru a obţine un consum cât mai mic. Pentru a ajunge într-o treaptă superioara de la această turaţie, se accelerează progresiv şi nu se depăşeşte 2.700 rpm. Nu se apasă pedala de acceleraţie mai mult decât este nevoie.
Tot pentru reducerea consumului se recomandă folosirea frânei de motor pe cât posibil. Maşinile care au motoare cu injecţie au consum zero în frâna de motor. Astfel, când se foloseşte frâna de motor se poate spune că rulează pe gratis. Dacă turaţiile la care se aplică procedeul nu sunt prea ridicate motorul nu are de suferit pe termen lung.
O altă recomandare se referă la folosirea corectă de spaţiile din trafic, respectiv anticiparea traficului.
Presiunea din anvelope este, de asemenea, importantă. O anvelopă care nu este umflată la presiunea corectă poate afecta consumul într-o procentaj destul de important.
Schimbarea filtrelor la timp este o altă condiţie pentru obţinerea unui consum cât mai mic. Un filtru de aer sau de polen îmbâcsite şi pline de praf vor face consumul să crească. În lipsa aerului, motorul va injecta mai mult carburant pentru a-l suplini. Filtrul de polen poate face ca ventilaţia climatizării să sufle mai puternic, ceea ce determină creşteri de consum.
Specialiştii mai recomandă să se elimine greutatea suplimentară. Cu cât maşina este mai grea cu atât consumul va creşte.
Viteza este un alt criteriu important. În treptele superioare, consumul creşte direct proporţional cu viteza de deplasare. Limitele legale de viteză pot oferi un bun indiciu pentru a obţine un consum mic.
Orice sistem electric măreşte consumul. Aerul condiţionat sau scaunele încălzite sunt printre cei mai mari consumatori de carburant la un automobil. Acestea trebuie folosite economic pentru a se putea obţine un consum mai mic. Important pentru consum este şi circulaţia cu geamurile şi cu trapa închisă.
Aerodinamica este un lucru extrem de important, iar designerii au lucrat pentru un coeficient la frecarea cu aerul cât mai mic. Geamul şi trapa deschise înseamnă un coeficient mai mare şi, implicit, un consum mai mare.