Cum să vinzi imaginea Zilei Naţionale unui supermarket

0
0

De 1 Decembrie, Alba Iulia, oraşul Marii Uniri, cum le place politicienilor locali să-l alinte în lipsă de alte clişee la îndemână, s-a vândut la ofertă.  A fost un fel de Black Friday, doar că s-a ţinut joia. Până la urmă, asta mai era de vândut, Ziua Naţională… şi a fost doar o chestiune de timp până când a fost scoasă la raft. ”No man`s land”, cumpărat de Kaufland.

Cine a fost la Alba Iulia s-a întrebat dacă nu cumva a ajuns din greşeală în parcarea de la Kaufland. Nici un colţ al cetăţii, nici un zid, nici o clădire mai înaltă din zona evenimentelor n-a scăpat de împachetarea în gigantice bannere şi mashuri de prost gust, cu un design sinistru în care tricolorul era dominat de logoul banal, în formă de ”K” al vânzătorilor de pomelo şi banane la ofertă.

În locul steagurilor tricolore care puneau umărul la senzaţia de sărbătoare naţională, steaguri cu aceeaşi literă ”K”, de la intrarea în cetate până oriunde întorceai ochii sau doreai să faci o fotografie. Până şi fluturaşii cu programul evenimentelor dedicate Zilei Naţionale erau dominaţi de acelaşi design anost, construit în jurul elementelor de imagine ale supermarketului.

Mai rămânea doar ca la depunerea de coroane, o voce impersonală şi plictisită să răsune în urechile celor prezenţi: ”Cavalerii templieri sunt aşteptaţi cu coroana la Statuia Mihai Viteazu! Templierii la Mihai Viteazu, vă rog!” Dar cred că nu le-a venit această idee, poate la anul…

Autorităţile din Alba Iulia se felicită probabil şi acum în legătură cu economiile realizate (rămâne de văzut care sunt acestea în mod real şi nu cât a cheltuit Kaufland cu producţia mashurilor) prin acceptarea Kaufland ca posesor absolut al drepturilor de imagine pentru Ziua Naţională şi prin cedarea imaginii acestei sărbători. Se felicită poate şi pentru modul în care Kaufland şi-a marcat teritoriul, precum un căţel, prin toată cetatea. Un căţel megaloman care n-a ezitat să-şi arunce feromonii pe oriunde a găsit un colţ liber, fără ca nici un reprezentant al Primăriei să realizeze în ce situaţie penibilă s-au pus. 

Sunt sigur că ne vor explica ce sistem de management al evenimentelor modern au aplicat şi cât suntem noi de neadecvaţi vremurilor, ce fraieri suntem că nu înţelegem că ”aşa se face pe dincolo”… Este adevărat că sunt multe festivaluri pe lumea asta cu au sponsori şi parteneri care pun bani pentru a-şi asocia numele cu acestea, dar întotdeauna se păstrează o măsură, un dozaj şi un bun simţ, fără de care efectul este întotdeauna invers.

Să ne imaginăm împreună că imaginea zilei naţionale a Franţei ar cădea în planul doi pentru că un supermarchet german a plătit să stea în faţă. Sau că la americani… în fine, nu mai insist. În teorie, niciodată imaginea unui sponsor nu o poate întrece pe cea a evenimentului pe care-l parazitează. În practică, welcome to Alba Iulia! (Editorial de OVIDIU HAŢEGAN)

     

image

Mash-ul de pe Hotelul Cetate cu imaginea nelipsită a supermaketului

image

”Kaufland este pentru mine” şi în Piaţa Cetăţii

image
image
image

Citiţi şi:

Marea Unire a bucătarilor la Alba Iulia. Cum au sărbătorit Ziua Naţională cei 20.000 de oameni ajunşi în oraşul unirii

Garda Naţională de la Alba Iulia. Rolul jucat de soldaţii români în apărarea şi organizarea Marii Uniri de la 1918

Programul celor 100.000 de români veniţi la Alba Iulia în 1 Decembrie 1918: ”serviciu divin, deschiderea adunării, cetirea rezoluţiunei”

Ziua Naţională a României. Cum se sărbătoreşte la Alba Iulia Marea Unire de la 1 Decembrie 1918

Povestea unui martor la evenimentul Marii Uniri din 1 Decembrie 1918: „La Alba Iulia, iarna îmbrăcase oraşul în alb, dar ce căldură în sufletele noastre“

Alba Iulia


Ultimele știri
Cele mai citite