Albalact şi-a extins afacerile şi a ajuns pe locul trei în topul companiilor de pe piaţa lactatelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania Albalact și-a extins portofoliul de produse și a intrat într-o nouă categorie de piață, cu un brand nou în primele nouă luni ale anului 2012. Producătorul de lactate se meţine în topul comapniilor de profil din România.

Astfel, potrivit unui comunicat al companiei, în perioada ianuarie – septembrie 2012, Albalact a avut o cifră de afaceri de 247.002.943 lei, aproape la nivelul cifrei înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut (246.184.629 lei). Profitul net raportat de companie după nouă luni este de 2.719.842 lei, ușor în scădere față de cel înregistrat în intervalul ianuarie – septembrie 2011 (3.515.840 lei).

“Piața se contractă în continuare, iar consumul nu are perspective de redresare prea curând. Scăderea puterii de cumpărare, scumpirea dramatică a materiei prime, seceta, fluctuațiile de curs valutar sunt probleme serioase în acest moment, care pun o presiune uriașă pe prețuri și pe profitabilitate. Oamenii cumpără mai ieftin, iar vânzările cresc în volum, dar scad în valoare. Faptul că ne menținem afacerile este un rezultat bun în condițiile economice actuale, ținând cont de faptul că anul acesta am avut extinderi importante de portofoliu și am lansat un brand nou, pe un nou segment. Nu suntem pesimiști, însă este evident că perioada care va urma va fi mai dificilă. Obiectivul nostru este să ne menținem profitabil în categoriile în care suntem lideri și să creștem în celelalte categorii”, a declarat Raul Ciurtin, președinte și director general Albalact.

Anul acesta, Albalact a adus pe piață o gama nouă de brânză proaspătă de vaci sub brand-ul Rarăul, cu opt produse diversificate și originale, atât la nivel de ingrediente și rețetă, cât şi la nivel de inovație în ambalaje. Odată cu noua gamă, compania a introdus și o rețetă proprie - brânza de vaci Moldovița. Portofoliul mai cuprinde alte sortimente de brânză proaspătă tip gustare și desert, dar și două sortimente tip ingredient, pentru plăcinte și prăjituri, unice pe piață. Extinderea de portofoliu a fost susținută de investiții noi în fabrica Rarăul din Câmpulung Moldovenesc.

În septembrie, Albalact a lansat un brand nou pentru un produs special. Fruzu este cel mai tânăr brand al companiei și creează o nouă categorie în piața iaurturilor cu fructe din România: iaurtul care se întoarce, la propriu, în farfurie. Fruzu este un iaurt cu topping de fructe, cremos și dulce, într-un ambalaj unic în România, pentru care Albalact deține exclusivitate. Fruzu se desigilează, se întoarce pe farfurie, se apasă butonul de pe fundul paharului și se ridică ușor paharul. Astfel, toppingul de fructe învăluie iaurtul și în numai trei secunde se obține o ”prăjitură” de iaurt.

Compania Albalact este astăzi pe locul 3 în topul producătorilor de lactate din România, având o tradiţie de peste 40 de ani pe piața românească. Albalact s-a impus cu brandurile sale Zuzu și Fulga, cu respectarea standardelor de calitate a produselor, o politică de prețuri competitivă, ambalaj modern și inovație.

În prezent, Zuzu este lider pe segmentul laptelui pasteurizat, cu un market share de 27,76% în valoare (conform datelor de piaţă AC Nielsen, ianuarie 2012), dar este lider și în total piață de lapte (lapte UHT si lapte pasteurizat), cu un market share de 18,51% în valoare (conform datelor AC Nielsen, ianuarie 2012) Albalact este lider de piață și pe segmentul untului de masă cu brandul omonim De Albalact, cu un market share de 27.63% în valoare (conform datelor de piaţă AC Nielsen, decembrie 2011 – ianuarie 2012). Astăzi, Albalact produce peste 80 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu, De Albalact şi Rarăul.

În 2008, Albalact a intrat pe segmentul brânzeturilor cumpărând pachetul majoritar de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Astăzi, societatea este specializată în domeniul producției de brânzeturi, sub brandul omonim Rarăul. În prezent, Albalact deține 99% din pachetul de acțuni al societătți Rarăul Câmpulung Moldovenesc.

Compania Albalact – Alba Iulia este unul dintre primii trei producători de lapte şi produse lactate din România. Înființată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acțiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact are peste 600 de angajati și peste 5000 de acționari și este listată la categoria a II-a a Bursei de Valori București. În prezent, Albalact deține 99% din pachetul de acțiuni al societății Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Albalact comercializează produse proaspete pasteurizate sș UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, De Albalact și Rarăul.

Alba Iulia

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite