Românii stau aproape 3 ore și jumătate la mall. Câți bani cheltuie la o singură ieșire la cumpărături
2Un sondaj recent al Reveal Marketing Research indică faptul că au apărut modificări vizibile faţă de anul trecut în comportamentul românilor în ceea ce priveşte vizitele la mall-uri şi sumele cheltuite cu această ocazie.

Datele celui mai recent sondaj realizat de Reveal Marketing Research pe un eșantion reprezentativ național, urban și peri-urban, au indicat faptul că în 2025 românii cheltuiesc cu 13% mai mulți bani decât anul trecut într-o vizită la mall, respectiv 370 de lei, faţă de 327 lei în 2024. Cu toate acestea, suma nu se referă la o creştere a consumului, ci mai degrabă reflectă creşterea de preţuri la multe produse.
Cei mai mulţi bani cheltuie cei din segmentul Adults & Family (36-45 ani), care lasă la mall-uri 389 de lei la o singură vizită, în timp ce la polul opus se situează cei din segmentul Pretentious (26-35 ani), cu 324 de lei.
Din punctul de vedere al produselor pentru care clienţii merg în mall, sondajul a arătat că 89% dintre români merg pentru shopping în magazine, 52% pentru cumpărături din hypermarket și 48% pentru a lua masa în zona de food court.
Şi durata medie a unei vizite la mall a crescut în 2025, cu 46%, ajungând la 3 ore și 28 de minute, incluzând timpul petrecut la hypermaket, cinema, restaurante și cafenele, în timp ce frecvența vizitelor a scăzut ușor faţă de 2024.
Segmentul Gen X (+ 46 ani) petrece cel mai mult timp în mall-uri, cu o medie de 272 de minute per vizită, în timp ce Segmentul Pretentious (26-35 ani) are cele mai scurte vizite, cu o medie de 143 de minute. Pe de altă parte, reprezentanții Gen Z (18-26 ani) – 66%, precum și bărbații (58% față de 52% în cazul femeilor), rămân cei mai frecvenți vizitatori săptămânali ai mall-urilor.
„În ianuarie 2025, rata anuală a inflației atingea pragul de 5%, factor ce explică atât creșterea bugetului alocat de români pentru o vizită la mall, cât și prudența în gestionarea cheltuielilor, reflectată printr-o durată mai mare de timp petrecută în aceste locații. Cu toate acestea, chiar și în contextul preocupărilor financiare, fascinația pentru mall-uri rămâne puternic înrădăcinată în comportamentul românilor, fie pentru cumpărături, servicii rapide, experiențe de food&beverage sau momente de relaxare” a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research, citat de Hotnews.
Potrivit aceleiaşi surse, cele mai achiziționate categorii de produse din mall-uri sunt hainele de damă (65%) și pentru bărbați (57%), produsele alimentare din hypermarketuri (60%), încălțămintea și gențile (56%) și produsele cosmetice și parfumurile (52%).