Românii stau aproape 3 ore și jumătate la mall. Câți bani cheltuie la o singură ieșire la cumpărături

2
Publicat:

Un sondaj recent al Reveal Marketing Research indică faptul că au apărut modificări vizibile faţă de anul trecut în comportamentul românilor în ceea ce priveşte vizitele la mall-uri şi sumele cheltuite cu această ocazie.

Durata unei vizite la mall a crescut faţă de 2024. Foto Shutterstock
Durata unei vizite la mall a crescut faţă de 2024. Foto Shutterstock

Datele celui mai recent sondaj realizat de Reveal Marketing Research pe un eșantion reprezentativ național, urban și peri-urban, au indicat faptul că în 2025 românii cheltuiesc cu 13% mai mulți bani decât anul trecut într-o vizită la mall, respectiv 370 de lei, faţă de 327 lei în 2024. Cu toate acestea, suma nu se referă la o creştere a consumului, ci mai degrabă reflectă creşterea de preţuri la multe produse.

Cei mai mulţi bani cheltuie cei din segmentul Adults & Family  (36-45 ani), care lasă la mall-uri 389 de lei la o singură vizită, în timp ce la polul opus se situează cei din segmentul Pretentious  (26-35 ani), cu 324 de lei.

Din punctul de vedere al produselor pentru care clienţii merg în mall, sondajul a arătat că 89% dintre români merg pentru shopping în magazine, 52% pentru cumpărături din hypermarket și 48% pentru a lua masa în zona de food court.

Şi durata medie a unei vizite la mall a crescut în 2025, cu 46%, ajungând la 3 ore și 28 de minute, incluzând timpul petrecut la hypermaket, cinema, restaurante și cafenele, în timp ce frecvența vizitelor a scăzut ușor faţă de 2024.

Segmentul  Gen X  (+ 46 ani) petrece cel mai mult timp în mall-uri, cu o medie de 272 de minute per vizită, în timp ce Segmentul  Pretentious  (26-35 ani) are cele mai scurte vizite, cu o medie de 143 de minute. Pe de altă parte, reprezentanții  Gen Z (18-26 ani) – 66%, precum și bărbații (58% față de 52% în cazul femeilor), rămân cei mai frecvenți vizitatori săptămânali ai mall-urilor.

„În ianuarie 2025, rata anuală a inflației atingea pragul de 5%, factor ce explică atât creșterea bugetului alocat de români pentru o vizită la mall, cât și prudența în gestionarea cheltuielilor, reflectată printr-o durată mai mare de timp petrecută în aceste locații. Cu toate acestea, chiar și în contextul preocupărilor financiare, fascinația pentru mall-uri rămâne puternic înrădăcinată în comportamentul românilor, fie pentru cumpărături, servicii rapide, experiențe de food&beverage sau momente de relaxare”  a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research, citat de Hotnews.

Potrivit aceleiaşi surse, cele mai achiziționate categorii de produse din mall-uri sunt hainele de damă (65%) și pentru bărbați (57%), produsele alimentare din hypermarketuri (60%), încălțămintea și gențile (56%) și produsele cosmetice și parfumurile (52%).

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite