Riscurile pe care vi le asumați atunci când cumpărați anvelope chinezești ieftine pentru mașină

0
Publicat:

Experții au prezentat riscurile la care se expun șoferii care aleg să monteze anvelope chinezești ieftine. Potrivit acestora, cumpărarea unei anvelope de calitate oferă „manevrabilitate și o frânare semnificativ îmbunătățite, putând contribui la evitarea accidentelor rutiere”.

Anvelopele pe care le alegeți vă oferă siguranță FOTO: Shuterstock
Anvelopele pe care le alegeți vă oferă siguranță FOTO: Shuterstock

What Car? a efectuat recent un test al celor mai recente anvelope de vară, care a arătat că alegerea unor produse mai ieftine ar putea însemna că mașina are nevoie de aproape 10 metri mai mult pentru a se opri de la 100 km/h.

Testele sale controlate au arătat că aceeași mașină-un VW Tiguan- echipată cu cea mai performantă anvelopă-Continental PremiumContact 7, fabricată în Franța și care costă 143 de lire sterline, inclusiv montajul- se poate opri de la 100 km/h în 34,5 metri.

În schimb, cea mai slabă anvelopă, o anvelopă GT Radial fabricată în China, care costă 121 de lire sterline, a avut nevoie de aproape 44 de metri înainte de a se opri complet.

Cauciucul Continental a obținut cel mai mare punctaj general, de 86%, după ce s-a clasat în fruntea clasamentului: atât pentru frânare, cât și pentru manevrabilitate în toate condițiile.

Acesta a avut cele mai bune performanțe la testele de frânare pe carosabil umed și uscat, oprind vehiculul de test de la 80 km/h pe carosabil umed în doar 33,5 metri.

GT Radial a fost, de asemenea, cel mai prost pe drumuri umede, având nevoie de 44 de metri pentru a se opri de la o viteză mai mică de 80 km/h, potrivit dailymail.

Anvelopa Hankook Ventus S1 evo3 SUV de 126 de lire sterline a fost al doilea cel mai bine cotat produs în general (85%), înaintea anvelopei Michelin Primacy 4+ de 165 de lire sterline (71%).

În ce a constat testarea 

Testarea What Car? a constat în șase teste pe pistă desfășurate în condiții controlate: frânare și manevrabilitate pe carosabil umed și uscat, aquaplaning și măsurarea zgomotului, plus un test de rezistență la rulare pentru a determina impactul asupra eficienței consumului de combustibil și un rating pentru preț.

Punctajele au fost ponderate astfel încât testele cruciale de frânare și manevrabilitate să reprezinte 80 % din nota totală, iar rezistența la rulare și prețul, restul de 20 %.

Premiul nedorit i-a revenit celei mai ieftine anvelope, Landsail LS588 SUV de 113 lire sterline, care este o marcă chineză fabricată în Thailanda și care a obținut doar 47%.

Cea mai ieftină dintre cele opt anvelope testate, Triangle EffexSport TH202, fabricată în China, în valoare de 93 de lire sterline, s-a clasat pe locul trei, cu un scor general de 57%.

Această anvelopă a fost a doua cea mai slabă atât la frânarea pe carosabil umed (oprire în 41 de metri de la 80 km/h), cât și la frânarea pe carosabil uscat (oprire în 39 de metri de la 100 km/h).

Mașina de test folosită a fost un Volkswagen Tiguan - unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri de familie.

Societate

Top articole

Partenerii noștri

image
digisport.ro

Ultimele știri
Cele mai citite