Patriarhul Daniel vrea ca religia să fie în continuare obligatorie în şcoli şi cere evaluarea pe bază de note, nu calificative

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Basilica.ro
Foto: Basilica.ro

Patriarhul BOR, PF Daniel, afirmă, într-o scrisoare adresată ministrul Educaţiei, Monica Anisie, că evaluarea la disciplina Religie ar trebui să se facă prin note, şi nu prin calificative, aşa cum se prevede într-una din cele patru variante de Plan-cadru pentru învăţământul gimnazial.

Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, i-a adresat o scrisoare ministrului Educaţiei şi Cercetării, Monica-Cristina Anisie, cu privire la asigurarea prezenţei disciplinei şcolare Religie în trunchiul comun, în noile Planuri-cadru pentru învăţământul primar, gimnazial şi liceal, abordând şi subiectul evaluării elevilor la această disciplină, pe bază de note, nu prin calificative, potrivit Agenţiei de ştiri Basilica.ro.

”Evaluarea face parte din specificul oricărei materii şcolare; aşadar, este necesară şi la ora de Religie. Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie sau găsirea unor soluţii alternative la notă constituie un afront adus statutului acesteia ca disciplină şcolară”, susţine Patriarhul Daniel.

În scrisoare se arată că „grupul de lucru al Ministerului Educaţiei şi Cercetării a realizat patru variante de Plan-cadru pentru învăţământul gimnazial. În toate variantele propuse, disciplina Religie este păstrată în trunchiul comun, în conformitate cu Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011.”

Scrisoarea menţionează însă o problemă cu varianta 1, care „propune ca evaluarea la disciplinele şcolare Educaţie artistică (plastică/muzicală), Religie, Educaţie fizică şi sport să se realizeze în mod diferit de celelalte discipline din trunchiul comun, prin calificative”.

„Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie sau găsirea unor soluţii alternative la notă constituie un afront adus statutului acesteia ca disciplină şcolară. Nota funcţionează ca un stimulent al învăţării atât în sens pozitiv („învăţ ca să iau o notă mare”), cât şi negativ („dacă nu mi se pun note, de ce să mai învăţ?”). Corelat cu acest rol de motivare, nota este apreciată de elevi şi profesori ca un barometru al strădaniei elevilor. Efortul depus de elevi în acumularea de cunoştinţe şi în formarea de atitudini şi conduite moral-religioase se cere răsplătit şi valorizat” este argumentarea Patriarhului pentru evaluarea pe bază de note.

În scrisoarea adresată ministrului Educaţiei, se arată şi că „religia este singura disciplină şcolară care a fost validată de majoritatea covârşitoare a părinţilor (peste 93% dintre părinţi şi-au exprimat deja dorinţa ca elevii să participe la orele de Religie, conform solicitărilor scrise şi înregistrate în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România).”

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite