Mecanicul de tren care a produs incidentul feroviar de la Lotru era de 52 de ore pe locomotivă
0Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a tras concluziile în cazul unui incident feroviar produs în 2024, la Lotru, stabilind că mecanicul care l-a provocat era de 52 de ore pe locomotivă.

Agenția a publicat, recent, Raportul de investigare al incidentului feroviar produs pe raza de activitate a Sucursalei Regionala de Căi Ferate Craiova în data de 11 decembrie 2024, la ora 18.40, pe tronsonul Piatra Olt – Podu Olt, manifestat prin plecarea trenului de marfă nr. 57423 (aparținând PSP Cargo Group SA) din stația CFR Lotru, fără respectarea prevederilor instrucționale, având ca urmare depășirea mărcii de siguranță.
În documentul citat de Club Feroviar se arată că mecanicul a pus trenul în mișcare fără să aibă indicația de liber a semaforului, iar după ce a parcurs o distanță de 180 m cu viteza de 11 km/oră a lovit un macaz, rupând ciocul pentru controlul poziției macazului.
După ce a staționat doar 8 secunde, mecanicul a pus marfarul în mișcare înapoi și a parcurs o distanță de 164 de metri, iar ulterior, trenul a fost oprit, potrivit raportului.
Un tren a întârziat 142 de minute
Manevra a fost făcută de mecanic fără să primească semnale date de agenți sau să ia legătura cu IDM pentru verificarea pe teren a macazului, scrie Club Feroviar.
În urma producerii incidentului, circulația feroviară a fost închisă pe distanța Lotru – Cornet, până la ora 21.06, iar din această cauză, un tren de călători a întârziat 142 de minute.
Mecanicul era la muncă de mai bine de două zile
Investigația specialiștilor AGIFER a arătat că mecanicul de locomotivă muncea continuu de mai bine de două zile.
Mai exact, din data de 08 decembrie, ora 14, până pe 11 decembrie 2024, la ora 18.40, mecanicul de locomotivă a efectuat 52 de ore și 40 de minute, având o durată a serviciului continuu pe locomotivă de 51 de ore și 55 de minute, potrivit raportului.
„Această durată depășește cu 39 de ore și 55 de minute limita admisă de prevederile Ordinului MTI nr. 256 din 29 martie 2013, conform căruia, în cazul conducerii/deservirii locomotivei în echipă completă, serviciul continuu maxim admis pe locomotivă pentru trenurile de marfă este de 12 ore”, se arată în Raportul de investigare.
Ancheta a mai arătat că locomotiva a circulat pe distanţa Râureni – Lotru cu instalaţia de control punctual al vitezei şi instalaţia de siguranţă şi vigilenţă DSV scoase din funcţiune, în mod nejustificat.
Mecanicul de locomotivă a rămas fără permis timp de două luni, scrie sursa citată.
Amintim că, în luna mai a acestui an, trenul Regio 5302, care circula pe ruta Comănești – Buzău, a fost implicat incident feroviar în Gara Mărășești, din județul Vrancea. În timpul manevrelor de cuplare cu vagoanele de călători, locomotiva a dat înapoi și a lovit primul vagon.