"Eugenia" ramane una dintre cele mai celebre marci autohtone

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ceausescu, Hagi si Nadia - cele mai cunoscute branduri in strainatate

Dupa zeci de ani, "Eugenia" ramane in mintea romanilor una dintre cele mai cunoscute marci romanesti. Celebrii biscuiti cu crema se vand si acum foarte bine, mai ales ca pretul lor este destul de accesibil. Fara a avea pretentia realizarii unui top al celor mai cunoscute marci romanesti, specialistii din domeniu spun ca numele cu cea mai mare rezonanta in mintea romanilor (si nu numai) raman in continuare Dacia (preluata si de grupul francez Renault care a cumparat uzina de la Pitesti), TVR, Borsec, Clujana, Brainconf, CFR, Tarom sau Gerovital. Unele marci cum ar fi Guban si Romarta mai dainuie in amintirile romanilor prin calitatea produselor pe care le reprezentau, desi ele au disparut dupa 1989 de pe piata. "Brandurile romanesti se afla in mintea consumatorilor romani, fie prin istoricul acestora, fie prin prezenta lor pe canalele de media", ne-a declarat Aneta Bogdan, reprezentanta Brandient, companie romaneasca de consultanta si design de brand. Exemple de marci care s-au impus in urma unei puternice mediatizari sunt, potrivit specialistilor in domeniu, Dorna, Kandia, Poiana, Fulga, CrisTim, Flanco etc. "Faptul ca o companie exporta cu succes un produs sau un serviciu nu inseamna ca acel produs este un brand pentru consumatorii lui dinafara", n-a mai spus reprezentanta Brandient. Pe de alta parte insa, acest lucru este confirmat de faptul ca desi consumatorii straini folosesc produse romanesti, cu putine exceptii acestia le cumpara pentru marca lor. Potrivit analizei, "marcile" cele mai cunoscute strainilor sunt, pe langa Romania, brandul Ceausescu, Nadia sau Hagi. In ce priveste preferintele romanilor, specialistii spun ca "romanii sunt foarte deschisi marcilor straine, pe care le-au imbratisat cu incredere". Coca-Cola, Pepsi, Nike, Adidas sau McDonald's sunt nume cunoscute chiar si de catre copii. "Increderea romanilor in brandurile globale este sustinuta de o experienta pozitiva si multumitoare cu produsele globale pe care aceste branduri s-au bazat", precizeaza Aneta Bogdan. Ea spune ca romanii prefera alimentele autohtone, insa aceste marci nu s-au impus deocamdata pe plan international. In opinia reprezentantului Brandient, pe piata romaneasca vor mai aparea in scurt timp si alte marci locale, care vor putea face concurenta cu brio marcilor companiilor multinationale. "Evolutia pietei de media arata ca viitorul apartine brandurilor locale. Deja cateva branduri din serviciile de retail, alimente si bauturi fac o impresie frumoasa cu bugetele lor si cu actiunile lor de promovare", a mai adaugat aceasta. Pe de alta parte, reprezentantul Brandient spune ca anumite branduri locale vor disparea de pe piata romaneasa. "Cred ca anumite branduri romanesti vor esua si vor muri, dar nu din cauza concurentei puternice cu brandurile globale, ci din cauza lipsei de viziune si strategie, adica din cauza neancorarii lor in viitor", conchide Aneta Bogdan.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite