De ce e bine să permitem copilului să stea pe telefon. Rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca are răspunsul
0Daniel David a vorbit la conferința „Mintea umană și tehnologia în contextul noii revoluții industriale”, care a avut loc la Iași.
În era digitală, smartphone-urile sunt esențiale și influențează toți utilizatorii, inclusiv copiii. Deși oferă acces rapid la informații și conexiuni sociale, utilizarea excesivă a acestora poate afecta grav sănătatea fizică și mentală a celor mici. Sunt însă și specialiști care nu sunt de acord cu această teorie.
În cadrul unei conferinței ținute la Iași, psihologul Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, a vorbit despre timpul alocat copiilor în ceea ce privește expunerea la ecran.
„Cât lăsăm copiii să fie expuși la ecran? Și când au apărut aceste dezvoltări tehnologice în prima etapă, asociațiile profesionale ale psihologilor, ale medicilor de diverse specialități, psihiatri, pediatri au reacționat foarte dur și au propus o mulțime de ghiduri de utilizare a ecranelor în cazul copiilor pe grupe de vârstă. Țin minte că în anul 2001, până la doi ani exista sugestia să nu fie expus deloc copilul la ecran. După aceea lucrurile s-au mai flexibilizat, dar nu foarte mult. 2016 între sugestia dată de diverse organizații sau de diverse ministere de specialitate este ca pe diverse grupe de vârstă putem merge până la 2-4 ore pe zi de expunere. Aceste lucruri au generat o dezbatere foarte puternică și în țară. Interzicem telefoanele în școală, nu le interzicem, cât să fie expuși copiii la ecran….?”, a spus psihologul, potrivit hotnews.ro.
Acesta susține că studiile de specialitate spun că că între 2 și 4 ore expunere zilnică nu reprezintă un risc pentru ființa umană și nici pentru copii.
”Contează foarte mult, nu atât intervalul de 2-4 ore ci ce anume faci în acel timp, pentru că o parte din timp ar trebui să reflecte conținut educațional iar o altă parte entertainment, jocuri. Ca mesaj general pentru publicul larg este că ecranul în sine nu este o problemă, ci poate să devină o problemă în funcție de cum îl utilizăm”, a mai precizat David.
Psihologul susține că în cazul în care copiii care n-au această expunere pierd avantaje competitive, pentru că ecranul face parte din realitatea noastră.