Cu ce se „îmbogăţesc” turiştii români după ce pleacă din hoteluri şi din pensiuni: prosoape, tacâmuri şi ghivece
0O parte din turiştii români pleacă acasă cu obiecte din unităţile de cazare. Printre preferatele lor se numără prosoapele şi tacâmurile dar şi obiectele mai puţin obişnuite cum ar fi furtunul de stins incendiul sau ghivecele de flori.
Cel mai frecvent, unităţile de cazare se confruntă cu lipsa unor obiecte precum prosoapele (73% din cazurile în care turiştii pleacă acasă cu obiectele hotelului), tacâmurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente/băuturi din mini-bar, nedeclarate de turişti atunci când se decazează (27%), se arată într-un studiu al portalului de rezervări HotelGuru.ro.
Lista obiectelor «împrumutate» de turişti conţine şi: halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la cameră, jardiniere şi ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondenţii studiului a declarat chiar că a avut un turist care a plecat acasă cu furtunul de stins incendiul, notează Mediafax, adăugând că studiul a fost realizat pe un eşantion de 140 de hotelieri din România, care au răspuns online, în octombrie.
„Pe lângă obiectele lipsă, managerii de hoteluri şi pensiuni sunt, uneori, şi martorii unor evenimente mai puţin obişnuite. De exemplu, printre evenimentele relatate se număra şi cazul unui turist care a plecat fără să achite, pe uşa de la balcon, luând şi cheia cu el sau al unora care au înlocuit toate becurile cu led din apartament cu unele cu incandescenţă”, se mai arată în studiu.
Doar 25% din hotelieri încearcă să recupereze bunurile
Cei mai mulţi hotelieri declară că în cazul în care observă că a dispărut ceva nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,3% dintre cazuri), iar 26% dintre aceştia contactează clientul pentru a-şi recupera obiectele.
În acelaşi timp, turistul căruia i se reclamă lipsa unor obiecte din camera în care a fost cazat, refuză de cele mai multe ori să recunoască, declară majoritatea respondenţilor.