Cum te salvează spălatul pe dinţi: bacteriile din gură pot cauza artrită

Periatul dinţilor şi o igienă orală bună pot preveni artrita, susţin cercetătorii care au descoperit că bacteriile responsabile pentru distrugerea gingiilor au legătură şi cu declanşarea artritei reumatoide.

Se pare că există o legătură între bacteriile vinovate de bolile gingivale şi artrita reumatoidă, o boală destul de frecventă ce afectează articulaţiile. Aceste bacterii produc o enzimă care reacţionează cu anumite proteine. Organismul recunoaşte aceste proteine ca fiind „duşmani“ şi le atacă, cauzând un răspuns imunitar, spun cercetătorii de la Universitatea din Louisville, Facultatea de Stomatologie din Kentucky, SUA, citaţi de „Daily Mail“.

Bacteria „porphyromonas gingivalis“ produce o enzimă unică numită „peptidylariginină deiminanse“ (PAD). Această PAD modifică rezidurile anumitor proteine şi le transformă în citrulină. Corpul va considera că aceste proteine ca fiind periculoase şi va răspunde cu un atac autoimun. Rezultatul acestui atac în cazul celor care suferă de artrită este o inflamare cronică responsabilă cu distrugerea cartilagiilor din încheieturi.

„Rezultatele noastre sugerează că PAD poate constituie legătura dintre parodontoză şi artrita reumatoidă. Însă aceasta este o concluzie importantă şi, mai mult ca sigur, trebuie verificată prin cercetări suplimentare“, declară doctorul Jan Potempa, unul dintre cercetători.

Echipa lui Potempa a mai studiat şi altă bacterie de provenienţă orală, numită „Prevotela intermedia“ pentru a vedea dacă produce acelaşi efect. Rezultatele au fost negative.

Poate că rezultatele noastre vor oferi o nouă lumină asupra tratamentului şi prevenţia artritei reumatoide“, spune dr. Potempa.

Comparativ cu restul oamenilor, cei care suferă de parodontoză au o incidenţă de două ori mai mare de artrită reumatoidă.

Citeşte şi:

VIDEO Apa de gură, doar la recomandarea medicului dentist!

Este mai bună periuţa electrică decât cea clasică? Dinţii strâmbi nu se mai pot îndrepta după o anumită vârstă? La toate curiozităţile despre îngrijirea corectă a danturii au răspuns specialiştii Alexandru Brezoescu şi Marina Necşulescu, la Adevărul Live.

6 cauze ale respiraţiei urât mirositoare

Unele dintre cele mai comune cauze ale unei respiraţii urât mirositoare sunt foarte evidente, cum ar fi usturoiul mâncat cu câteva minute înainte sau faptul că abia te-ai trezit şi este nevoie urgentă de un spălat pe dinţi. Însă există şi alte motive, poate surprinzătoare, de care trebuie să ai grijă şi să iei măsuri imediate.

Alimente care te scapă de halenă

Te simţi incomfortabil din cauza respiraţiei urât mirositoare şi nu mai ştii cu ce pastă de dinţi să te speli? Ai rezolvat problemele stomatologice, dar halena te urmăreşte peste tot? Îţi recomandăm câteva remedii naturale care combat respiraţia „grea“, la scurt timp după consum.