Copiii care fac sport, mai buni la matematică
0
Potrivit unui recent studiu american, sportul îi ajută pe copii să devină performanţi la matematică. Activitatea fizică permite dezvoltarea anumitor zone din creier.
Iată un motiv în plus pentru a vă îndruma copiii către sport. Cei care iubesc mişcarea au toate şansele să iubească şi matematica. Cel puţin aşa afirmă cercetătorii de la Universitatea din Illinois. Potrivit studiului acestora, publicat în revista ştiinţifică Plos ONE, copiii care fac sport în mod consecvent au capacităţi logice superioare.
Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii au monitorizat 48 de copii în stare bună de sănătate, cu vârste cuprinse între 9 şi 10 ani. Ei au fost supuşi unor teste fizice şi apoi teste de inteligenţă. Rezultatul? „Copiii care erau mari iubitori ai sportului aveau, bineînţeles, o condiţie fizică mult mai bună decât a colegilor lor care nu făceau mişcare. Concret, sportivii aveau funcţii cardiovasculare şi respiratorii foarte bine dezvoltate. În plus, am constatat că aceşti copii obţineau cele mai bune rezultate la matematică”, a afirmat prof. Laura Chaddock-Heyman, coordonatorul studiului.
Mişcarea dezvoltă corpul şi mintea
„Suntem de părere că practicarea unei activităţi fizice în mod organizat şi consecvent are un impact pozitiv asupra dezvoltării conexiunilor nervoase, în special la nivelul lobilor frontal, temporal şi occipital. La vârsta de 9-10 ani, creierul este în plină dezvoltare, iar acum este momentul ideal pentru a-l susţine şi prin mişcare, prin practicarea unui sport, colectiv sau nu”, adaugă cercetătoarea americană.
De ce sportul e bun pentru copilul tău?
Sportul are o influenţă pozitivă extraordinară asupra copiilor noştri. Şi alte studii au dovedit că sportul favorizează procesul de învăţare, îi ajută pe copii să fie mai organizaţi şi mai atenţi la cursuri şi nu în ultimul rând îi apără de obezitate, problemă cu tot mai multă greutate în rândul generaţiilor actuale. Aşa că nu ezitaţi să vă înscrieţi copilul la un sport: înot, atletism, gimnastică, dansuri, fotbal, karate sau orice altă formă de mişcare pe care o preferă.
Referitor la rolul mişcării şi al orelor de educaţie fizică în şcoală, profesor CFM dr. Elena Căciulan, preşedintele Federaţiei Române a Asociaţiilor de Fizioterapie, ne-a declarat: „Un copil care face mişcare este un copil care se poate adapta la mediu, este un copil care are o bună circulaţie, o bună digestie, o bună informaţie intra- şi peri-articulară, este un copil care are o postură corectă, care prezintă risc scăzut de accidente (entorse, luxaţii, fracturi, rupturi musculare etc.) de-a lungul vieţii. Mişcarea acţionează asupra musculaturii, care la rândul ei acţionează asupra osului, ceea ce îi asigură copilului o cantitate suficientă de substanţe nutritive la acest nivel, protejându-l de riscul fracturilor. Copilul care practică un sport învaţă ce înseamnă competiţia, spiritul de echipă, întrajutorarea. El va şti că nu poate câştiga decât dacă munceşte şi ajunge la un nivel foarte bun. Iar asta nu va fi numai în sport, ci şi la şcoală, iar mai târziu în profesie. Iată cum sportul modelează frumos personalitatea copilului”.