Războiul din Ucraina pune România pe harta traficanților de droguri

0
Publicat:

Inițiativa Globală Împotriva Crimei Organizate Transnaționale (GI-TOC) și Oficiul Națiunilor Unite pentru Droguri și Crimă (UNODC) arată că războiul din Ucraina a schimbat rutele de trafic de droguri și că România este mai nou pe unul dintre traseele pe care sunt transportate stupefiantele.

România poate fi aleasă ca țară de tranzit de traficanți
România poate fi aleasă ca țară de tranzit de traficanți

“După începutul războiului, închiderea terminalului de containere din portul Odesa, precum și închiderea altor terminale de containere din porturi ucrainene de la Marea Neagră, a generat o creștere a operațiunilor comerciale în porturile românești și bulgare de la Marea Neagră. Aceste operațiuni comerciale în creștere nu sunt însoțite însă de o creștere corespunzătoare a investițiilor în măsuri de securitate și integritate, iar porturile Constanța și Varna, despre care se raportează că nu dispun de personal suficient, ar putea fi expuse și mai mult fluxurile de cocaină, heroină și la importurile de precursori de droguri sintetice”, se arată într-un raport oficial.

Un raport Europol din 2019 descrie, conform g4media.ro, câteva dintre metodele folosite pentru contrabanda cu droguri, pe care autoritățile române ar trebui să le depisteze.

-Containerele goale nu apar specificate în așa numita scrisoarea de transport a navei, iar numărul acestora nu se poate cunoaște decât în momentul în care acestea sunt încărcate, iar verificările se efectuează mai puțin sau deloc. Sunt vizate în special containerele de refrigerare sau „containerele frigorifice”, datorită pereților acestora mai spațioși în care sunt ascunse drogurile.

-În ceea ce privește comunicarea, cartelele telefonice pre-plătite neînregistrate sunt utilizate de majoritatea infractorilor români și străini. România este unul dintre puținele state UE în care se pot achiziționa cartele SIM fără nici un fel de înregistrare.

-Încărcare/descărcare pe nave: încărcarea drogurilor în portul de plecare și descărcarea în portul de destinație fără știrea expeditorului și a destinatarului mărfii legale. De obicei necesită existența corupției în ambele porturi.

-Mutarea: în portul de destinație din UE, înainte de control docherii corupți mută drogurile dintr-un container în altul – fie unul la care s-a făcut control deja fie unul care nu necesită control

-Transport cu vase comerciale. Când se ajunge aproape de destinație, drogurile se aruncă în apă și vor fi recuperate ulterior

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite