Podul peste Dunăre de la Brăila, premiat de o prestigioasă asociație a constructorilor, pentru soluțiile tehnice de vârf

0
Publicat:

Podul peste Dunăre a primit un premiu care promovează excelența italiană în utilizarea betonului structural în întreaga lume, a anunțat Asociația Italiană a Betonului Armat și Precomprimat.  

Potrivit Webuild Group, parte din constructor, lucrarea a fost premiată datorită turnurilor și complexității și dimensiunilor blocurilor de ancorare care leagă podul de sol, alături de acuratețea și atenția la estetică adoptată pentru construirea structurilor.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila FOTO: Radu Aramă
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila FOTO: Radu Aramă

„Podul de la Brăila din România, construit de Webuild în cadrul unui joint-venture internațional, a fost distins cu Premiul AICAP, care promovează excelența italiană în utilizarea betonului structural în întreaga lume. Anunțul a fost făcut de Asociația Italiană a Betonului Armat și Precomprimat (AICAP), cea mai importantă din acest sector în Italia, care a prezentat diploma de excelență în cadrul Conferinței Italiene a Betonului (ICC) 2022. În competiție intră lucrări executate în Italia sau în străinătate cu design "Made in Italy", care s-au remarcat în ultimii doi ani printr-o utilizare inovatoare și relevantă a betonului”, a anunțat Webuild Group

Podul peste Dunăre, de la Brăila, o lucrare inginerească complexă concepută pentru a traversa Dunărea, este al doilea cel mai lung pod suspendat din Europa continentală. Are o lungime totală de 1.975 de metri, o deschidere centrală de 1.120 de metri și este echipat cu patru benzi de circulație, cu benzi de urgență, piste pentru bicicliști și pietoni.

„Ceea ce a determinat proclamarea sa drept câștigător al Premiului AICAP 2022-Asociația Italiană a Betonului Armat și Precomprimat- au fost turnurile și dimensiunea blocurilor de ancorare care leagă podul de pământ. Turnurile sunt realizate din beton de înaltă rezistență, cu înălțimi diferite pe ambele maluri ale Dunării, care ating o înălțime maximă de 192 de metri deasupra nivelului mării. Blocurile de ancorare, concepute pentru a face față condițiilor geotehnice speciale ale terenului pe care sunt ancorate, au un diametru de 47 de metri și o adâncime de 31 de metri: dimensiuni rare”, susțin constructorii.  

De asemenea, decisive pentru recunoașterea AICAP au fost, „precizia și atenția acordată esteticii adoptate în realizarea structurilor”.

„Aceste caracteristici au ajutat noua infrastructură să iasă în evidență în comparație cu alte lucrări relevante din cadrul concursului, inclusiv un pod de cale ferat cu cabluri de 290 de metri peste râul Anji din India” , mai spun cei de la Webuild Group.

Când va fi finalizat Podul peste Dunăre 

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este optimist în privința podului peste Dunăre și crede că, dacă se va menține ritmul actual al lucrărilor, va fi dat în circulație în decembrie 2022.

„Au văzut (membrii echipei CNAIR aflați pe șantier n.r.) o mobilizare mult mai mare, se poate da în utilizare dacă se menține ritmul actual”, a declarat Sorin Grindeanu, marți, 18 octombrie.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut pe 3 octombrie, o inspecție pe șantierul podului peste Dunăre. Constructorul i-a prezentat un nou grafic al lucrărilor și s-a angajat că obiectivul va fi gata în decembrie 2022.

Podul suspendat peste Dunăre, „Golden Gate-ul” de la Brăila, va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. 

Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite