Restricții rutiere în zona noului pod peste Dunăre de la Brăila. Se fac lucrări la terasament

0
Publicat:

Sunt necesare restricții de circulație pe strada Tudor Vladimirescu, din municipiul Brăila, pentru executarea unor lucrări la podului suspendat peste Dunăre, anunță reprezentanți constructorului.

Hartă restricții de circulație în zona podului suspendat peste Dunăre FOTO: captură constructor
Hartă restricții de circulație în zona podului suspendat peste Dunăre FOTO: captură constructor

„Începând cu data de 18 octombrie, pentru a se realiza lucrările de terasamentul podului suspendat peste Dunăre, va fi închisă etapizat strada Tudor Vladimirescu, pe sectorul intersectat cu proiectul podului, în zona pasaj CF -km 0+300. Zona restricționată va fi balizată și semnalizată corespunzător, în perimetrul respectiv fiind prezenți și piloți de trafic, pentru dirijare si fluidizare. Traficul rutier se va desfășura pe strada Bacului, cu descărcare în Șoseaua Baldovinești”, anunță reprezentanții constructorului podului suspendat peste Dunăre.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este optimist în privința podului peste Dunăre și crede că, dacă se va menține ritmul actual al lucrărilor, va fi dat în circulație în decembrie 2022.

„Au văzut (membrii echipei CNAIR aflați pe șantier n.r.) o mobilizare mult mai mare, se poate da în utilizare dacă se menține ritmul actual”, a declarat Sorin Grindeanu, marți, 18 octombrie.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut pe 3 octombrie, o inspecție pe șantierul podului peste Dunăre. Constructorul i-a prezentat un nou grafic al lucrărilor și s-a angajat că obiectivul va fi gata în decembrie 2022.

Podul suspendat peste Dunăre, cea mai înaltă construcţie din România

Podul suspendat peste Dunăre, „Golden Gate-ul” de la Brăila, va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. De asemenea, va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune. 

Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare. 

Podul peste Dunăre de la Brăila: 33 de poduri, podeţe și pasaje

Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Pilonii au 192 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului. La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime. 

În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite