Pericol în subteran. Sindicaliştii Metrorex susţin că noile garnituri de metrou sunt uneori imposibil de controlat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Garnitura a sărit de tampoanele opritoare
Garnitura a sărit de tampoanele opritoare

Sindicaliştii de la metrou anunţă că vor protesta în faţa Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi că, din cauza unui soft chinezesc, unele garnituri sunt imprevizibile şi, în multe situaţii, absolut imposibil de controlat.

 Sindicaliştii sunt nemulţumiţi şi din cauză că-deşi o garnitură spaniolă a deraiat la depoul Berceni la finele lunii ianuarie, conducerea Metrorex ar refuză să ia măsuri pentru evitarea altor accidente. 

 Miercuri, înainte să anunţe protestul, USLM a chemat presă la Depoul Berceni, unde la finele lunii ianuarie o garnitură de tren care gara la capăt de linie a deraiat. Prin această acţiune, ULSM a dorit să atragă atenţia asupra faptului că-deşi acele garnituri de tren ar fi periculoase din cauza softului care le controlează-Metrorex continuă să le folosească pentru transportul zilnic a milioane de oameni, arată ziare.com.

„După cum vedeţi, dacă se afla în circulaţie cu 2.000 de călători în el, aşa cum este în ore de vârf, ce s-ar fi întâmplat. Personalul nostru nu a mai putut controla trenul sub nicio formă, de-asta a şi fugit acel om din cabină spre vagoane. Aceste trenuri nu au fost controlate atunci când au fost aduse. Întrebaţi-i pe cei care au făcut contractul, cei care au făcut licitaţiile, cei care au urmărit derularea acestui contract şi cei care au făcut recepţia acestor trenuri, ei trebuie să răspundă”, a subliniat Ion Rădoi preşedintele sindicatului de la metrou.

Reamintim că, la începutul anului, garnitura care se retrăgea la capăt de linie şi care, din cauza vremii nefavorabile, urma să fie garată în depou, a rupt parapetul de protecţie. Două vagoane au sărit de pe şine şi sunt suspendate la aproximativ doi metri înălţime, faţă de nivelul terasamentului. Mecanicul abia a avut timp să se salveze.

La vremea respectivă,  liderul de sindicat Ion Rădoi a atras atenţia că „noile trenuri nu sunt regulă. Aceste CAF-uri ne-au mai creat probleme şi în Pipera, de exemplu, când s-a rupt o bieletă şi riscam să deraieze un tren cu călători la bord“, a dezvăluit liderul sindicatului de la metrou. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite