Noul SUV Dacia, cu 7 locuri, va fi produs la Mioveni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO; Captura L'Argus
FOTO; Captura L'Argus

Dacia va înlocui monovolumul Lodgy cu un SUV de şapte locuri care va fi produs la uzina de la Mioveni. Denumit neoficial Grand Duster, noul SUV va fi lansat în toamna lui 2021 şi va avea şi o versiune hibridă, pe tehnologia E-Tech, arată publicaţia franceză L'Argus.

Primele informaţii neoficiale despre acest model au apărut în urmă cu câteva luni, dar acestea au fost recent confirmate de Marc Suss, directorul programului Global Access din cadrul grupului Renault, care a precizat că segmentul monovolumelor pierde teren şi că Lodgy va fi înlocuit, din toamna anului viitor, cu un nou vehicul de familie.

Noul SUV va avea aproximativ 4,50 metri lungime şi va fi construit pe o versiune alungită a platformei CMF-B. Această platformă mai modernă este folosită şi pe noile Logan şi Sandero, dar şi pe Renault Clio sau Nissan Juke.

Foarte important este că SUV-ul va fi produs din octombrie 2021 la Piteşti, iar în interiorul Renault acest SUV este cunoscut sub numele de proiect RJI. Este de aşteptat ca Dacia să arate noul SUV la vară, iar comercializarea să înceapă în ultimele luni din 2021.

Versiunea hibrid, mai puţin performantă

Vor exista câteva motorizări pe benzină: 1.0 TCe (100 şi 120 CP) şi 1.3 TCe (140 şi 160 CP). În plus, modelul va avea şi o versiune 1.0 TCe pe GPL, dar şi prima versiune hibridă din istoria Dacia, 1.6 E-Tech de 140 CP care este prezentă şi pe Renault Clio. Totuşi, din motive de preţ, sistemul hibrid de la Dacia va fi mai puţin performant în comparaţie cu cel regăsit pe modelul francez. 

Conform oficialilor Renault, modelul va dispune de unele dotari moderne care se regăsesc şi la noile Sandero sau Sandero Stepway. Este vorba de frânare automată de urgenţă, detectoare de punct mort, asistenţă la pornire în pantă sau frână de parcare electrică. Preţul viitorului model nu a fost comunicat, încă.

Proiectul viitorului SUV Dacia cu şapte locuri este deja intrat în faza de testare rutieră, iar jurnaliştii revistei franceze L'Argus au surprins în trafic următorul model al mărcii româneşti ascuns sub caroseria unui Renault Scénic. 

Lodgy a fost prezentată la început de 2012 şi a primit restilizare la final de 2016, dar segmentul monovolumelor nu a mers grozav în ultimii ani. Modelul produs la Tanger şi-a găsit anul trecut 28.000 de clienţi în Europa, ceea ce înseamnă cam 5% din vânzările mărcii. Cel mai bun an a fost 2013, chiar după lansare, cu 33.000 de maşini, însă anul următor totalul a fost de 21.000. Modelul este disponibil în patru versiuni de motorizare, cu preţuri între 13.900 şi 16.500 euro.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite