Gasolinegate după Dieselgate? VW ar fi falsificat emisiile de noxe şi la maşinile pe benzină
0Dieselgate, scandalul legat de modele cu motoare diesel poluante ale grupului auto german Volkswagen, s-ar putea reaprinde după ce unele surse au declarat că falsificarea cotelor de noxe este un fenomen întâlnit şi la unele modele dotate cu motoare pe benzină ale constructorului.
. Concret, în timpul audierilor declanşate de autorităţile germane, inginerii Volkswagen le-ar fi spus anchetatorilor din Procuratura Braunschweig că mai multe maşini pe benzină produse sub mărcile Volkswagen, Audi şi Porsche sunt echipate cu un soft care ar putea fi manipulat pentru a indica un nivel mai scăzut al consumului de benzină şi, deci, al emisiilor de dioxid de carbon (CO2). Este vorba de un soft similar cu cel dezvoltat de specialiştii Volkswagen pentru a „cosmetiza” emisiile în cazul a circa 11 milioane de maşini diesel, arată Reuters care citează presa din Germania.
Grupul refuză să comenteze
Purtătorul de cuvânt al Volkswagen a transmis că grupul nu poate comenta pe marginea unei anchete în curs. Acesta a adăugat că reprezentanţii VW au purtat „discuţii intense” cu Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor (KBA) în ultimele luni, subliniind că nu au apărut circumstanţe noi în cadrul anchetei.
În acest scandal a şi fost arestat directorul executiv al Audi, Rupert Stadler. Asta după ce autoritatea germană KBA de reglementare în domeniul auto anunţa că a ajuns la concluzia că Audi continuă să manipuleze programele calculatoarelor de bord ale noilor modele diesel care ar trebui să respecte normele Euro 6, chiar şi după rechemarea de proporţii care a avut loc în vara anului trecut în timpul căreia peste 800.000 de maşini au ajuns pe mâna mecanicilor pentru remedieri ale softului. Este vorba de motoarele V6 TDI care echipează 127.000 de vehicule, modele A4, A5, A6, A7, A8, Q5, SQ5 şi Q7. „Software-ul de control al motorului pentru vehiculele în cauză va fi complet revizuit, testat şi supus aprobării KBA", a comunicat Audi.
Până în prezent, scandalul Dieselgate a costat grupul Volkswagen aproximativ 27 de miliarde de euro, cea mai mare parte din sumă reprezentând plata despăgubirilor către proprietarii de maşini, autorităţile de mediu, autorităţi locale şi dealeri din SUA. În plus, procurorii germani au impus o amendă de 1 miliard de euro împotriva Volkswagen, una dintre cele mai mari sancţiuni aplicate unei companii în Germania