Cum își pot recupera banii miile de pasageri ale căror zboruri TAROM au fost anulate. Ce opțiuni au

0
Publicat:

Mii de pasageri au rămas blocați în Aeroportul Henri Coandă Otopeni după ce zeci de curse ale companiei TAROM au fost anulate luni 8 iulie din cauza unui protest al piloților. ”Adevărul” vă prezintă modalitățile în care pasagerii își pot recupera banii și la ce sume au dreptul.

Zeci de zboruri au fost anulate FOTO Loredana Cioclei
Zeci de zboruri au fost anulate FOTO Loredana Cioclei

În plin sezon estival, zeci de zboruri ale TAROM de pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni au fost anulate, după ce angajații TAROM au declanșat un protest spontan. Afectați de zborurile anulate au fost și alte mii de pasageri ce trebuia să se întoarcă acasă cu curse TAROM din destinații din Europa de Vest și Orientul Mijlociu.

Pasagerii afectați de zborurile TAROM anulate au opțiunea de a solicitat compensații în conformitate cu Art.7 din Regulamentul (CE) Nr.261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene.

Dacă zborul dumneavoastră a fost anulat, TAROM oferă posibilitatea de a alege:

a) Redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, pe primul zbor disponibil

sau

b) Redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, la o dată ulterioară, la alegerea pasagerilor, sub rezerva existenţei unor locuri disponibile

sau

Rambursarea, în termen de 7 zile, a întregului cost al biletului la preţul de achiziţie, pentru partea sau părţile de călătorie neefectuate şi pentru partea sau părţile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul dumneavostră de călătorie iniţial, împreună cu – dacă este cazul – un zbor de retur la punctul de plecare iniţial, cât mai curând posibil.

Care e valoarea compensațiilor financiare

De asemenea, TAROM poate acorda şi o compensaţie financiară. Puteţi opta pentru plata compensaţiei în bani sau sub forma unui voucher electronic, după cum urmează:

- Voucherul electronic poate fi utilizat pentru achiziţionarea de bilete TAROM emise pe zboruri operate de TAROM în termen de un an de la data emiterii. Contravaloarea voucherului nu este rambursabilă.

- Compensaţia se poate reduce cu 50% atunci când pasagerilor li se oferă o redirecţionare spre destinaţia finală, cu un zbor alternativ a cărui oră de sosire nu depăşeşte ora de sosire prevăzută a zborului rezervat iniţial: cu două ore, pentru toate zborurile de 1500 km sau mai puţin, sau cu trei ore, pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1500 km şi pentru toate celelalte zboruri cuprinse între 1500 km şi 3500 km, sau cu patru ore, pentru zborurile de peste 3500 km.

Iată și valoarea compensațiilor ce pot fi obținute de pasagerii TAROM cu zboruri anulate:

Toate zborurile de 1500 kilometri sau mai puțin: 350 euro (voucher electronic) sau 250 de euro (numerar/transfer bancar).

Toate zborurile intracomunitare de peste 1500 kilometri și toate celelalte zboruri cuprinse între 1.500 și 3.500 kilometri: 500 euro (voucher electronic) sau 400 euro (numerar/transfer bancar)

Toate zborurile de peste 3500 kilometri: 700 euro (voucher electronic) sau 600 euro (numerar/transfer bancar).

Pasagerii care doresc compensații financiare trebuie să acceseze următorul link:

https://www.tarom.ro/compensatie-pentru-zbor-anulat-sau-intarziat/

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite